תחזית השוק: גלים גבוהים

למכור מניות שעוברות למגמת ירידה ולהחליפן באלו הנמצאות מעל רמת תמיכה ושייכות לסקטורים חזקים ומתחזקות בעצמן

איזה סוף שבוע משוגע היה לנו בוול סטריט. כאילו הצונאמי בשוק ההון הקדים ביום את רעידת האדמה שפקדה את יפן. זה התחיל בכך שצפינו בהתחזקות של סקטורים המזוהים עם שוק יורד: בריאות, תשתיות וצרכנות קבועה. זה המשיך אל תוך ירידות שערים חדות ביום חמישי, ירידות שערים שגרמו לפריצה של רמת התמיכה 1,304 ולמימוש פקודת ההגנה שנתנו לתיק קניון המניות. טכנית נראה היה שמתפתחת מגמת ירידה חזקה מאוד.

ביום שישי בבוקר קבלו גם מי שלא היו טכנאים סיבות להאמין לגרף. אבל, ל"מר שוק" מחשבות משל עצמו, והוא בחר דווקא לעלות ביום שישי ולמקם את ה-S&P 500 שוב מעל 1,304.

העובדה שזה קרה בניגוד לפרשנויות שאינן טכניות לא רלבנטית מבחינתי. כל דבר יכול להתפרש לשני צדדים ומבטיח לכם שתמצאו פרשנות שמסבירה איך דווקא האסון ביפן יכול להוות טריגר להתעוררות כלכלית וכו'...

מה שהקשה עלי בכל ההתנהלות הזו הוא הזגזוג סביב 1,304 שכן אחרי יום חמישי חשבתי שמתחיל כאן גל יורד משמעותי. אז מה באמת קורה בוול סטריט?

נתחיל בכך שנשים שני קלפים על השולחן. האחד הוא העובדה שחודש מארס מתאפיין בחוסר בהירות. השניה הוא שבשורה התחתונה, מבחן התוצאה הוא החשוב. העלות של מימוש פקודת ההגנה, נניח ב-1,303 וסגירתה, נניח ב-1,305.5 (כך היא תחושב לתיק קניון המניות) היא 0.2% מהתיק. לא משמח אבל גם נותן תג מחיר למחשבה שהינה השוק הולך לרדת. ביטוח עולה כסף. אז אחרי שנשמנו ואמרנו לעצמנו זהו מארס וזה מחירו, בואו נסתכל קדימה. לצערי התמונה עדיין לא ברורה ונצטרך להמשיך לעבוד עקב בצד אגודל עם השוק, הסקטורים והמניות ללא בהירות, כרגע, לאן הולכים.

הגלים ימשיכו להיות גבוהים

השוק - צפוי להיות גבה גלי. הסיכון לירידה עדיין משמעותי. הגנה מתחת ל-1298 (S&P500).

הסקטורים - להפחית חומרי גלם, אנרגיה, טכנולוגיה ולהגדיל תשתיות ציבוריות, צרכנות קבועה, תקשורת, תחבורה ונדל"ן.

מניות - לסתום דליפות בתיק. למכור מניות שעוברות למגמת ירידה ולהחליפן במניות הנמצאות מעל רמת תמיכה, שייכות לסקטורים חזקים ומתחזקות בעצמן. לא בטוח איזה תשואה חיובית ניתן יהיה להשיג בתקופה הקרובה אבל בטוח שחשוב לשמור, ככל האפשר, על הכסף. כך למשל מכרתי בתיק קניון המניות את MEOH, למרות ששהתה בו זמן קצר, כי נראה היה שהיא מתהפכת והסקטור עצמו נחלש.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם