"פירמה": mako משקיע 700 אלף שקל במגזין אופנה אינטרנטי

רכש את המגזין "‏‏Fashion Forward‏" ■ מנכ"ל ועורך mako, יובל נתן: "mako מתעתד להשיק מספר אתרי לוויין, שיהוו למעשה בוטיקי תוכן"

"הכוונה שלנו, כבר מההתחלה, הייתה לעשות אקזיט", מספרת עפר יגר, בהתייחס לעובדה שמגזין האופנה האינטרנטי הראשון בישראל, "‏Fashion Forward‏", אותו היא הקימה ועורכת ביחד עם שלי פלג, נרכש לאחרונה על-ידי אתר ‏mako‏ תמורת 700 אלף שקל.‏‏

פלג ויגר היו בלוגריות בתחום האופנה, מהסוג שמצטלם עם בגדיהן ומעלה לרשת. מחוץ לעולם הווירטואלי, פלג (30) הייתה מעצבת גרפית עצמאית, ויגר (27) הגיעה מעולם העיתונות החדשותית (גלי צה"ל, "הארץ", ערוץ 10 ו"מעריב").

מאקו / צילום: שי פילוסוף
 מאקו / צילום: שי פילוסוף

עפר יגר ושלי פלג. "‏Fashion Forward‏"

הניצוצות אפופי השאנל 5 שניצתו ביניהן כשנפגשו לראשונה לפני כשנה וחצי הביאו אותן להחלטה לפעול ביחד, ברשת, בתחום האופנה. הן זנחו את הבלוגים האישיים שלהן ואת "הדיי-ג'ובס" בשביל להשקיע במשהו שעוד לא היה לו צורה, שם או קונספט ברור, אבל כלל עבודה סביב השעון, חוסר ודאות ואמונה שלמה.

‏"אנחנו סטארט-אפיסטיות מבחינת החזון והליכה על משהו חדש וראשוני", גורסת יגר. "כמו בכל סטארט-אפ יש שלבים קשים: עובדים בלי כסף, בלי גב, לא ידעתי איך אני משלמת את השכר דירה ומה יהיה בחודש הבא או לאן ממשיכים. פעלנו מתשוקה שמקורה בפרינט, אבל היה ברור לנו שהמקום לעשות דברים כאלה הוא באינטרנט - שם לא היינו צריכות מו"ל, דבר שהוא מאוד משחרר". ‏

עולם הלייף סטייל הולך וצובר תאוצה בעיתונות הישראלית - המודפסת והאינטרנטית - בגלל שתי מגמות עיקריות: העניין ההולך וגובר של ציבור הקוראים בעצמם, ולא פחות בשל ההזדמנויות הכלכליות והמסחריות.

לצד mako פועל גם אתר אונלייף שהושק באחרונה, ובבית "ידיעות אחרונות" עובדים בימים אלה על מיזם אינטרנטי מבוסס לייף סטייל שיושק בקרוב.‏‏

"חיות את עולם עולם האופנה וחשות תשוקה כלפיו"

‏"בשנה הקרובה מתעתד mako‏ להשיק מספר אתרי לוויין, שיהוו למעשה בוטיקי תוכן, להבדיל מגישת קניון התוכן שקיים בפורטל גדול כמו ‏שלנו‏", אומר יובל נתן, מנכ"ל ועורך mako. "הרעיון הוא לייצר מותגי תוכן ספציפיים לנושא מסוים, מה שמתאים לקהל שמאוד מחובר לנושא ולמפרסמים, שהקהל הזה חשוב להם.

‏"בין הנושאים שבהם אנו רוצים להעמיק זיהינו את נושא האופנה, מכיוון שזה תחום שאנו כבר מעורבים בו. מכיוון שאנחנו מאמינים שמאחורי כל אתר מתמחה צריכות לעמוד דמויות שחיות את הנושא וחשות כלפיו תשוקה, גייסנו את שלי ועפר, שהקימו בלוג אופנה מצליח, שיהווה את הבסיס לאתר החדש".‏

יובל נתן / צילום: איל יצהר
 יובל נתן / צילום: איל יצהר

מנכ"ל ועורך mako, יובל נתן

טרם הרכישה על-ידי ‏mako‏ היו למגזין כ-2,000 מנויי מייל, לא כולל כניסות "עצמאיות" למגזין עצמו. כשהמגזין הראשון יצא לפני כשנה, בפברואר 2010, ההכנסה הייתה מהפרסומות שבמגזין.

"בהתחלה זה הצליח, כי היה לנו זמן להשקיע בזה לפני שהמגזין עלה לאוויר. אך אחר-כך לא היה לנו זמן להתעסק בזה, וגם לא היה לנו כסף להעסיק אנשי מכירות, אז זה נפל בין הכיסאות, וככל שהזמן עבר הבנו שצריך משקיע חיצוני.

‎"כשהמגעים עם ‏mako החלו, לא האמנו שנגיע למצב שבו מתחיל להתקיים סוג של משא-ומתן. כשהחלו הפגישות עם mako לא היה ברור לאן נלך, והיה פחד ש-mako יבלע אותנו ואיך נשמור על החופש האמנותי שלנו. בספטמבר ירדנו מהרשת והחל הגלגול החדש, סגרנו מול mako. מבחינתנו, זה סיפור סינדרלה".

‎הסיפור המלא וראיון בלעדי עם שתי עורכות המגזין יתפרסם מחר, ג' 15.3, בגיליון מארס של "פירמה".

■ לעמוד של פירמה בפייסבוק