אייל שני ישלם לנושיו כ-1.5 מיליון שקל ומחצית מהכנסותיו במדיה

השופטת ורדה ‏אלשיך: "שני מעביר מסר לפיו חייב מתוחכם ומוצלח יכול לתעתע בדין ובנושים ולהוסיף לחיות ברמת חיים גבוהה במהלך פשיטת-רגל ולאחריה"

‎‎‏"אין עסקינן בבקשה של חייב שהוא 'מפורסם', אלא במקרה בו עניין לנו בחייב, אשר אין ולא תיתכן מחלוקת שהינו בעל כושר השתכרות יוצא דופן בגובהו, ואשר צפויים לו בעתיד הקרוב חוזים, במסגרתם יוכל לשלשל לכיסו כמות נכבדה מאוד של כספים" - כך פתחה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, את החלטתה בהסדר הנושים של השף אייל שני.

העובדה כי מדובר בחייב בעל יכולת כלכלית עתידית גבוהה מאוד הובילה את אלשיך לסיים את סאגת חובותיו של שני, בכך שיעביר לנושיו סכום של כ-1.5 מיליון שקל ו-50% מהכנסותיו העתידיות מתוכניות המדיה למשך שנתיים.

‏‏"דומה כי דבר זה הינו איזון ראוי בנסיבות המקרה בין כיבוד שיקול-דעתם של הנושים אשר ביקשו הסדר, לבין כושר השתכרותו הניכר של החייב והמסר הציבורי, אשר חובה על בית המשפט לקחת אותו בחשבון", כתבה אלשיך.

בהחלטה התייחסה אלשיך רבות למסר הציבורי שמעביר בית המשפט בעניינם של חייבים, "מסר אשר יש לו השלכות מרחיקות לכת בכל הנוגע להתנהגות ולאורח, שבו עשויים חייבים עתידתיים פוטנציאליים לכלכל את צעדיהם".

לדבריה, "אין ולא ייתכן ספק כי מקום בו חייב, אשר קיימות תהיות לגבי אורח התנהלותו ותום-ליבו, מצליח להותיר חובות עתק ולזכות בהפטר או בהסדר מהר יחסית ובתנאים מקלים, הרי שהדבר יוצר מסר מזיק הנקלט היטב בציבור".

‏אלשיך הדגישה כי שני מעביר מסר, לפיו חייב מתוחכם ומוצלח די הצורך יכול לתעתע בדין ובנושים ולהוסיף לחיות ברמת חיים גבוהה במהלך פשיטת-רגל ולאחריה.

"מצב שכזה, המועצם עשרת מונים מקום בו מדובר בחייב מפורסם ו'מתוקשר', עשוי לפגוע קשות באמון הציבור במערכת האכיפה והגבייה החוקית, ולעתים אף להניע אי-אלה נושים לעשות דין לעצמם ואף לנקוט בדרכי גבייה בלתי חוקיות ולעיתים אלימות", ציינה אלשיך.