גייתנר: "יפן לא תצטרך למכור אג"ח של ממשלת ארה"ב"

יפן מחזיקה אג"ח בשווי של 885.9 מיליארד דולר ■ שר האוצר האמריקני בעדותו בפני ועדת הבנקאות בסנאט: "חשוב שנעקוב אחרי ההתפתחויות בתחום זה בזהירות"

"יפן לא תצטרך למכור אגרות חוב של ממשלת ארה"ב", כך אמר היום שר האוצר האמריקני, טימות'י גייתנר בעדותו בפני ועדת הבנקאות בסנאט ואמר לסנאטור הניו יורקי, שומר כי הוא אינו חושב כי המחזיקה השניה בגודלה של אג"ח אמריקניות תתחיל למכור. יפן היא מדינה מאד עשירה, יש בה שיעור גבוה של חיסכון ויש לה את היכולות לא רק להתמודד עם האתגרים האנושיים, אלא גם להתמודד עם הצורך בבנייה מחדש".

יפן, השנייה רק לסין מבחינת דירוג המדינות המחזיקות באג"ח של ממשלת ארה"ב, מחזיקה אג"ח בשווי של 885.9 מיליארד דולר, נכון לנתונים מחודש ינואר שפורסמו היום.

עד כה לא נראה כי שוק האג"ח בארה"ב משקף את החששות האלה, מאחר ואפיק זה מהווה "חוף מבטחים" בעבור המשקיעים אשר נחלצים מהחזקותיהם במניות ובסחורות. התשואה על האג"ח הממשלתי ל-10 שנים יורד ב-6 נק' בסיס לרמה של 3.3%, מה שמעיד על עלייה במחירי האג"ח.

"חשוב שנעקוב אחרי ההתפתחויות בתחום זה בזהירות" אמר גייתנר והוסיף, "זה מאד קשה לשפוט בשלב זה מה תהיה עוצמת ההשפעה בטווח הקצר ביחס לעלויות הייצור. תשומת הלב שלנו תהיה לעזור להם להתמודד עם אתגרים ההומניטריים ועם השיקום. אנו יכולים להיות בטוחים באופן הגיוני כי הם יוכלו לעשות זאת", אמר.