מרתיע? 8 שנות מאסר לחולה איידס שאנס והכניס להריון

בית המשפט גזר 8 שנות מאסר וקנס של 30 אלף שקל על גטהון ווסה, שהורשע באונס לפני 3 שנים ■ הנאנסת נכנסה להריון כתוצאה מהאונס ואפילו לא ידעה שהאנס נושא את הנגיף

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע גזר 8 שנות מאסר בפועל וקנס של 30 אלף שקל על גטהון ווסה, חולה איידס שהורשע באונס לפני 3 שנים. הנאנסת נכנסה להריון כתוצאה מהאונס ואפילו לא ידעה שווסה נשא של הנגיף.

מתוך כתב הכרעת הדין עולה כי ביום האירוע, ב-24 באפריל 2008, נפגש הנאשם בשעת לילה מאוחרת עם המתלוננת ושכנע אותה לבקרו בביתו. לאחר שיחה קצרה שניהלו השניים בסלון ביתו של הנאשם, החל ווסה לגעת בברכיה של המתלוננת.

על אף שהמתלוננת הביעה התנגדות למעשיו של ווסה, בכך שדחפה את ידיו וצעקה שיפסיק, הוא המשיך במעשיו, הפיל אותה על הספה, תפס והחזיק את ידיה מעל ראשה. לאחר מכן פיסק ברגליו את רגליה ובעל את המתלוננת שלא בהסכמתה וללא שעשה שימוש באמצעי מניעה, על אף שידע כי הוא נשא של נגיף האיידס.

כתוצאה ממעשי הזוועה נכנסה המתלוננת להריון

לאחר המעשים המזעזעים איבדה המתלוננת את הכרתה, והנאשם בעל אותה פעם נוספת שלא בהסכמתה וכשהיא מחוסרת הכרה. כתוצאה ממעשי הזוועה שתוארו המתלוננת הרתה ועברה הפלה.

3 שנים אחרי, המתלוננת עדיין סובלת מתסמינים של פוסט-טראומה מורכבת כתוצאה מחוויות טראומטיות שחוותה בזמן קצר: האונס, גילוי ההיריון וביצוע ההפלה, גילוי מחלת הנאשם וההתמודדות עם הסיכון שנדבקה וכן ההליך הרפואי הנוסף שעברה כדי לוודא שלא נדבקה במחלה.

עוד צוין בכתב הכרעת הדין כי "תחושת הבושה המוכרת כתגובה שכיחה של נפגעי תקיפה מינית הינה בעלת אפיונים מיוחדים במקרה זה, וזאת בהקשר התרבותי ממנו מגיעה המתלוננת, המעצימים תחושה זו".

המתלוננת הינה אם חד-הורית, והאירוע הנורא גרם נזקים גם לילדיה, על רקע מצבה הרגשי ונזקי הפגיעות עמם היא נאלצת להתמודד. תפקודם של ילדיה ירד באופן משמעותי ובא לידי ביטוי הן בבעיות לימודיות והתנהגותיות והן במצוקה הרגשית שלהם.

עורך הדין של הנאשם אמר להגנתו כי "עד לאירוע העבירה ניהל הנאשם אורח חיים נורמטיבי, שירת שירות מלא בצה"ל, וכמו כן נחתה עליו מכה נוספת כשגילה כי הוא חולה במחלת האיידס, שאת מקורה הוא אינו יודע עד היום".

כאמור, בית המשפט החליט לגזור על ווסה 8 שנות מאסר בפועל וקנס של 30 אלף שקל.