ניתוח טכני בעל כורחו

האסון ביפן כחשיבה מחדש לניהול כסף, כיצד עוברים חזרה לסדר היום?

עצב גדול אני חש על רקע האסון שפוקד את יפן. אני אוהב ומוקיר את המדינה ואת תרבותה, הערכתי ואני עדיין מעריך שהיא בנקודת מפנה ממנה תחזור להטביע חותם על העולם, ואני סבור שהאסון, בהנחה שלא יהפוך להיות שואה גרעינית, עשוי להעצים שינוי לטובה בכיוון של התחדשות ופריצה ומאחל לה רק טוב.

עצב גדול אני חש גם על רקע מה שניתן לכנות הזווית הישראלית של ההתייחסות למשבר. האסון נמדד במשקפי הנזק לכלכלה הישראלית, ספקולנטים תאבי רווחים מהירים עטים מעל המניות היפניות המתרסקות וקלישאות, כן אותו מלל חסר משמעות אותו ניסיתי להדוף בטור מאתמול בקניון המניות המתפרסם בעיתון במסגרת מדור "תיק אישי", ממשיכות לקבל כותרות בעיתונים.

לא ניתן לעבור לשגרת ניהול הכסף כעניין של מה בכך. האסון ביפן הוא אסוננו כמו שהוא של כל אדם על פני כדור הארץ. אנחנו שותפי גורל והוא לא נעצר בחוף פרישמן ובקניון עזריאלי. מצד שני, כל מי שכותב על השקעות ומנהל השקעות לא יכול גם להתעלם מהמציאות החדשה ולראות כיצד הוא מזיז בתוכה את כספי לקוחותיו. הניתוח הטכני, ששורשיו ביפן, מאפשר לנו לעשות את זה בשקט, תוך התבוננות במציאות וקבלתה ובכך להמשיך לנהל כסף מתוך אחריות וכבוד.

נתחיל ב-EWJ , ה-ETF הבסיסית להשקעה ביפן. נכון ליום רביעי סיום המסחר, לא נראו סימני תמיכה או שינוי מגמה. אזור ה-9.25 הוא אזור תמיכה אפשרי. להמשך השבוע ניתן לציין מהלך מעל 9.8 כאיתות חיובי לטווח הקצר ומהלך מעל 10.2 כאיתות חיובי משמעותי.

ETF שיכולה כבר להיות מעניינת היא SCJ, להשקעה במניות של חברות קטנות יחסית. על פי תרשים ה-X ו-O היא כבר נתנה סימן רכש.

מניות עם עתיד

ברמת המניות הייתי מציע לבחון מניות שמהבחינה הכלכלית עונות לפוטנציאל הקמבק היפני במקביל לתמיכה טכנית כלשהי בקניה בהנחה שהגרף משקף מידע רלבנטי לרבות נזקים פיזיים לרכוש החברות.

הנה שני רעיונות התחלתיים:

NSANY, חברת הרכב ניסן שמובילה את מהפכת הרכב החשמלי. אזור ה-17.6 הוא אזור תמיכה ושער זה נחשב הזדמנות רכש טכנית.

NTDOY, נינטנדו, שהשיקה לאחרונה קונסולת DS חדשה בתלת מימד ואשר ירידות השערים האחרונות פגעו בה פגיעה מתונה יחסית. המניה באזור שפל ומפגינה עוצמה יחסית.

ביחס ל-S&P 500 , מגמת הירידה נמשכת ומממשת את החששות שהובעו כאן ביום ראשון. קניון המניות נכנס מוגן ליום חמישי ונראה שהיעד לירידה ברמת ה-1,224 יזכה לנגיעה.