האסון ביפן מגיע לאייפד 2: מחסור ברכיבים ישבש את ההפצה

המפעלים ביפן משותקים, וקיים מחסור כבד ברכיבים אלקטרוניים של מחשב הלוח של אפל שמיוצרים ביפן - כמו הסוללות של המכשיר וכרטיסי הזיכרון שלו

האסון ביפן מגיע לגזרת הטאבלטים. רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את יפן בשבוע שעבר, שהובילה לסגירת מפעלים רבים במדינה, משבשת אספקת רכיבי אלקטרוניקה מהותיים לתעשייה. לאחר שהשבוע דווח כי בעקבות שיבוש אספקת הרכיבית ייתכן מחסור בסמארטפונים, היום (ה') זה מגיע למחשבי הלוח החדשים מבית אפל, האייפד 2.

לפי דיווחים, קיים מחסור כבד ברכיבים אלקטרוניים של האייפד 2 שמיוצרים ביפן - כמו הסוללות של המכשיר וכרטיסי הזיכרון שלו. בנוסף, המסך של האייפד מיוצר אף הוא ביפן, כמו גם רכיבים פנימיים נוספים - מחסור בהם ישבש את האספקה של מחשבי הלוח הפופולריים של אפל לרחבי העולם.

"אפל תתקשה למצוא ספק חלופי לרכיבים הייחודיים של האייפד, ומחסור באספקה שלהם יעכב משמעותית את ההפצה שלו ברחבי העולם", אמר אנליסט הטכנולוגיה ג'רמי בוכאוד. "הרכיבים מיוצרים בטכנולוגיה ספציפית ומספקים פונקציות ספציפיות, ולכן החברה לא תוכל להחליף ספק כל-כך בקלות", לדבריו.

כלכלת יפן עוברת בימים אלה משבר כבד, כשמפעלים במדינה משותקים מזה כשבוע, והרחובות מוכי הרס של רעידת האדמה והצונאמי שפקדו את המדינה.

במקרה שאספקת הרכיבים מיפן תופסק לגמרי, אפילו לתקופה של מספר שבועות בלבד - עלולים מחיריהם הגבוהים של הרכיבים הללו להישאר כך למשך מספר חודשים. מצב זה עלול להשליך כאמור ישירות גם לתחום מוצרי האלקטרוניקה הבידורית - ועלול להביא למצב של מחסור בטאבלטים וסמארטפונים, וכן לעלייה במחיריהם לצרכנים.