שור על מכסה מנוע

ת"א 25 גם אם הוא נתפס בעיניכם כשור, הוא לכל היותר שור הממוקם בחזית האוטו

בשבוע שעבר לא נגעתי כאן בת"א- 25 . וול סטריט ויפן העסיקו אותי יותר ונראו לי חשובות יותר, גם למשקיע הישראלי. למרות הנטייה הקיצונית שהופגנה כאן לבחון את המשבר בעיניים מקומיות תוך טמינת הראש בחול המקומי, צריך לזכור שתל אביב 25, גם אם הוא נתפס בעיניכם כשור, הוא לכל היותר שור הממוקם בחזית האוטו, כקישוט מעל מכסה המנוע. בלי מנוע, השור לא יזוז, למרות ההרגשה הטובה שהוא משרה. מנועי הכלכלה העולמית עוברים עכשיו כיוון וכיול שבסופו נשמע האם נהמת דוב או שעטת שור עולה מהם.

ובכל זאת, בעיתון ישראלי אנחנו כותבים ומתל אביב מסתכלים על העולם אז מה שלום מדדנו התל אביבי בחג הפורים?

ובכן, השור שלנו מקרין אופטימיות. אחרי שירד לאן שצריך היה לרדת ונתמך מעל 1,234, רמת תמיכה חשובה מאוד שצוינה כאן בעבר (מבוססת גם על תמיכה אופקית וגם על תמיכת פיבונאצ'י), החל המדד לעלות כשהמסר של האינדיקטורים הטכניים שלו הוא מסר של המשך עליה. לפיכך, אפשר להגדיר את המגמה כמגמת עליה לטווח הקצר בינוני במסגרת מגמת העליה לטווח הארוך. מהלך מעל 1,272 יחשב סימן חיובי מאוד ומהלך מעל 1,300 יאשר את מגמת העליה ארוכת הטווח. מהלך מתחת ל-1,243 (לא התבלבלתי עם 1,234) יחשב סימן דובי מאוד.

פרוטליקס? שיהיה בהצלחה....

פעם התלהבתי מההשקעה בפרוטליקס . הכנסתי אותה לתיק קניון המניות, חיכיתי בסבלנות למרות מחאת הקוראים ומכרתי לפני הדחייה של אישור ה-FDA. שתי סיבות הניעו אותי להשקיע במניה. השתכנעתי, כמי שלא מומחה לתחום, מהחזון של החברה ומהחדשנות שלה והגרף תמך בפוטנציאל.

שתי סיבות הניעו אותי למכור את המניה: תחושה לא נוחה (כן תחושה) וחוסר ביטחון בהתנהלות החברה, לרבות מכירות מאסיביות של בעלי עניין, והגרף שהראה על התנגדות וסיכוי לירידה. לא מזמן, אחרי שירדה התפתיתי להכניסה שוב לתיק הקניון. החלום הציף את התודעה והיה סיכוי לתמיכה. הנפקת המניות עליה הודיע החברה במחיר של 5.5 דולר, המהווה דילול במחיר שפל שברה, גם את התמיכה הטכנית וגם את האמון שלי בחברה. הוצאתי מתיק הקניון בהפסד.

אז, אולי החלום עדיין קיים ואולי לא. אולי הגרף יראה על הזדמנות קניה ואולי המניה תעלה הרבה. מאחל לחברה הצלחה. אבל, חסמי הכניסה לחזרתה לתיק קניון המניות גבוהים ומטרתו של טור זה היא לעזור בקיבועם במרומים.