אופטימטריסטים: "נינטנדו מסייע באבחון ליקויי ראייה"

סיבה טובה להתמכר ל"סופר מריו 3D": מומחי ראייה בארה"ב טוענים כי חשיפה של ילדים למשחקי הטלוויזיה התלת-ממדיים מסייעת באבחון מוקדם של בעיות ראייה

רבות דובר בשנים האחרונות על הנזק שגורמת ההידבקות למסכי המחשב, הטלוויזיה והסלולר לעיניים של דור העתיד - אבל סוף השבוע האחרון זימן בגזרה זו הפתעה משמעותית.

"קונסולות משחקים כמו הנינטנדו 3DS יכולים להיות מתת אל בכל הקשור לזיהוי ילדים מתחת לגיל 6 שזקוקים לטיפול בתחום הראייה", אמר לסוכנות הידיעות איי.פי ד"ר מייקל דואנס, המנהל המשותף של מחלקת המדיניות ומדעי-הבריאות באיגוד האמריקני לאופטומטריסטים.

אל עמדתו הצטרפו אופטומטריסטים רבים בארה"ב, שטענו בסוף השבוע כי יש יתרון בחשיפת ילדים צעירים למסכים תלת-ממדיים בינקותם. "אין נזק שאפשר לזהות כתוצאה מחשיפה כזו, אך זה יכול לסייע 'לקלוט' בעיות אפשריות בתפקוד הראייה שניתן לזהות ולתקן בשלב מוקדם", הסבירו.

המכשיר, שעד כה נמכר רק ביפן אך צפוי בשבוע הבא להתחיל ולהימכר בארה"ב תמורת כ-250 דולר, כולל שני מסכים ומאפשר משחק בסביבה תלת-ממדית גם ללא משקפי תלת-ממד מיוחדים.

על-פי המומחים, אי-יכולת לראות תלת-ממד ללא משקפיים בקונסולה החדשה בקרב ילדים, עשוייה להצביע על תופעות שונות של חריגה ביכולת הראייה כמו עין עצלה ותופעות אחרות.

יש לציין כי במקור הודיעה חברת נינטנדו עצמה כי לא מומלץ לילדים מתחת לגיל 6 להשתמש בקונסולה החדשה, שכן היא יכולה "לפגוע בחוש הראייה הצעיר שלהם".