וורן באפט קוצר רווחי דיבידנד: 10 מיליארד ד' בגולדמן זאקס

באפט השקיע כ-5 מיליארד דולר בגולדמן זאקס ב-2008 ■ הבנק קיבל אור ירוק מהפדרל ריזרב לרכוש ברכישה עצמית את המניות של וורן באפט

המשקיע האגדי, וורן באפט יקצור כ-10 מיליארד דולר מהשקעותיו בגולדמן זאקס לאחר שהשקיע כ-5 מיליארד דולר ב-2008 בבנק ההשקעות. גולדמן זאקס קיבל אור ירוק מהפדרל ריזרב לרכוש ברכישה עצמית את המניות של וורן באפט.

בנק ההשקעות היה בין הבנקים שקיבלו את אישור הממשל האמריקני להחזיר סכומי כסף למשקיעים לאחר שהבנקים עברו סיבוב נוסף של מבחני לחץ כדי להבטיח את היציבות הפיננסית של הבנקים. 19 מוסדות פיננסיים שנאלצו לחתוך תשלומי בעלי מניות במטרה לחסוך הון במשך המשבר הפיננסי, הודיעו כי יגבירו את תשלומי הדיבידנד למשקיעים.

מניית ברקשיר של באפט הייתה בעדיפות עליונה לרכישה עצמית מבחינת גולדמן זאקס בשל הדיבידנד שהיווה כ-10%, דיבידנד שגרם לבאפט להרוויח כ-500 מיליון דולר בשנה. באפט אף גרף כ-2.43 מיליארד דולר מעמלות פרעון מוקדם בגולדמן זאקס.

באפט, כאמור, ביצע את השקעתו הגדולה בגולדמן זאקס בעיצומו של המשבר הפיננסי ב-2008. השקעה זו של באפט העבירה איזשהו איתות אופטימי למגזר הבנקים החבול באותה תקופה. מניות Berkshire של באפט זכו ל-10% דיבידנד וגולדמן זאקס היה נחוש לסיים את ההסדר עם החברה שבבעלות המשקיע האגדי ולרכוש ברכישה עצמית את המניות.