אשף הגאדג'טים גרגורי הארפר: "האייפד ידבר עם הטלוויזיה"

הארפר שולף בראיון גאדג'טים חדשניים מכל כיס, ומסביר כיצד יכולים חיינו להיות הרבה יותר פשוטים - חרף התחכום הרב

עולם הגאדג'טים נהפך לסוג של התמחות. עומס המוצרים החדשים שמושקים בפרקי זמן קצרים מאוד, וקטגוריות חדשות של מכשירים - כנטבוקים וכטאבלטים - יוצרים בלבול רב, גם בין המשתמשים וגם בתוך החברות. גרגורי (גרג) הארפר הוא מוביל דעה, המנהל חברה בשם HarperVision, שמייעצת לחברות גדולות, ובהן פנסוניק.

דעתו של הארפר חשובה מאוד ליצרניות האלקטרוניקה הגדולות, ולכן הוא זוכה להחזיק בידיו את מרבית הגאדג'טים החמים ביותר, שחלקם אפילו לא הגיע לארצות הברית. הארפר הגיע לישראל כדי לנאום בכנס החדשנות של מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל - Think-Next. לצורך האירוע, הארפר דאג לאבזר את ז'קט הבלייזר שלו בכיסים פנימיים רבים שמהם יוכל לשלוף את האייפד 2 של אפל, הטאבלט החדש של מוטורולה - Xoom, קונסולת המשחקים 3DS של נינטנדו ועוד שלל סלולריים חכמים, שבקושי שמעו עליהם בישראל.

חיבור פשוט

אחד המוצרים שהארפר שולף הוא מכשיר קטן, המסוגל לספק לסלולרי תקשורת בכל מקום בכדור הארץ, באמצעות חיבור לווייני, כך שניתן דרך הטלפון לשלוח SMS ואפילו לעדכן את הפייסבוק. "אם הייתי במצרים והיו סוגרים את כל התקשורת הסלולרית, הייתי יכול להמשיך לתקשר, בגלל שהם לא יכולים לסגור את הלוויינים", אומר הארפר ל"גלובס".

"הטלפון הסלולרי הפך מרק מכשיר טלפון למכשיר בעל כוח עיבוד חזק, שאנחנו לוקחים אותו אתנו לכל מקום", אומר הארפר. אחת הדוגמאות לכך, היא היכולת של מכשיר בשם Atrix של מוטורולה, המסוגל להתחבר למעין מחשב נייד שלא כולל יכולות מחשוב כמו של מחשב רגיל, אלא רק את המבנה החיצוני: מסך, מקלדת ועכבר. המשתמש מחבר את הסלולרי של מוטורולה למחשב הזה, ומיד כל כוח העיבוד של הטלפון עובר אל המחשב, כולל המידע שנמצא בטלפון. "המוצר מחייב חיבור פיזי; בהמשך יהיו גרסאות שיאפשרו חיבור בין המסך, המקלדת והטלפון בצורה אלחוטית. ניתן יהיה לחבר את הטלפון לטלוויזיה".

תחום נוסף שעליו מדבר הארפר הוא קושי המשתמשים לתפעל את כל המוצרים שהם מחזיקים. הארפר מספר על טאבלט עתידי של סמסונג, שיגיע עם מטען לטעינה אלחוטית של האנרגיה שלו ועם חיבור אלחוטי בשם ZigBee. "המשתמש יצטרך להביא את הטאבלט למרחק של מטר ממוצרים אחרים בלי הגדרות מיוחדות. המכשיר יוכל לדבר בקלות עם טלוויזיה של סמסונג או באמצעות מתאם עם מסך של חברה אחרת", הוא אומר.

ריבוי המכשירים ומערכות ההפעלה של כל אחד מהם יוצרים תסכול רב אצל משתמשים, שצריכים להתחיל לקרוא הוראות הפעלה של כמה יצרנים, בשביל לדעת להקליט בטלוויזיה שלהם ובשביל להתחבר לאינטרנט במחשב. "אני נוסע הרבה בעולם ומה שאני רואה שאנשים לוקחים איתם לכל מקום, זה טלפון - שהוא המוצר שהם יודעים להשתמש בו. אם המשתמש יוכל לקחת את הטלפון ולעבוד על מסכים שונים, למה הוא צריך כמה מכשירים בשביל לעשות מספר דברים, כמו נגן DVD או חיבור לנטפליקס (שירות לצפייה בסרטים, צ.ה) במכשיר ספציפי, אם הוא יכול לעשות את הכול ישירות מהסלולרי שלו", אומר הארפר, שלדבריו אנחנו עדיין רחוקים כמה שנים מהחזון הזה.

סלוטייפ על השלט

בשביל להבין מה הצרכנים רוצים, הארפר עובד עם פנסוניק על מיזם שבו משתתפות 100 משפחות מרמות הכנסה מגוונות מאוד מכל רחבי ארה"ב. המשפחות מקבלות חלק מהטכנולוגיות הכי חדישות שפנסוניק פיתחה, כמו טלוויזיות תלת-ממד, מצלמות תלת-ממד, נגני בלו ריי, מחשבים וגם כסאות מסאז'. הארפר מבלה עם המשפחות האלו יום אחד, ומסביר להן איך המוצרים עובדים - ואז לומד איך הם מתקשרים עם המוצר, מי במשפחה משתמש בו ובאיזה מוצרים טכנולוגיים אחרים הם משתמשים.

"מה שלמדתי דומה למה שסטיב ג'ובס למד עם האייפד - לא שואלים קבוצות מיקוד מה הן רוצות". מה שעושים זה לנסות לפתור להם בעיות. האנשים בקבוצות האלו טענו שהמוצרים מסובכים להם מדי לשימוש. אפילו ראיתי אנשים שהדביקו סלוטייפ על השלט, בשביל להוריד את כמות הכפתורים שהם ייתקלו בהם, בגלל שהם לא מסתדרים איתו".

לסיכום, הארפר סבור שהצרכנים רוצים מוצרים שיהיה להם קל להפעיל והם יוכלו לבצע את מה שהם רוצים בקלות, לפחות ברמה הבסיסית, לדוגמה לשנות תחנה בטלוויזיה. "אם הצרכן רוצה לבצע משהו קצת יותר מתקדם, הוא טוען שהממשק איום והוא בלתי ניתן להבנה".