"מעריב": בית הדפוס שווה 130-150 מיליון שקל

סמנכ"ל הכספים ב"מעריב" מאשר כי מתנהלים מגעים למכירת בית הדפוס ל"ישראל היום", וכי גם לאחר העסקה "מעריב" ימשיך להדפיס במקום ■ מחזיקי אג"ח: מכירת בית הדפוס פוגעת בנו

שווי עלות בית הדפוס של "מעריב " עומד על בין 130 ל-150 מיליון שקל - כך אומר סמנכ"ל הכספים של "מעריב", אודי שניג.

שניג מסר את הפרטים באסיפת מחזיקי אג"ח של קבוצת "מעריב", שהתקיימה היום (ב') בתל-אביב במשרד עורכי הדין GKH. הסכום אותו מסר שניג גבוה באופן משמעותי מההערכות בשוק על שוויו של בית הדפוס, אשר בימים אלה החל משא-ומתן למכירתו לעיתון "ישראל היום".

שניג הגדיר את המשא-ומתן בין העיתונים כ"מאוד ראשוני". לדבריו, "לאחר העסקה כנראה נמשיך להדפיס באותו מקום. הרציונל הוא שעלות ההדפסה לא תהיה שונה דרמטית בעתיד. שווי בית הדפוס (המשועבד לבנקים) הוא 130 עד 150 מיליון שקל. הבנק נתן וייבר מדי רבעון החל מהרבעון הראשון של 2010, והחל מ-2011 הוא הפסיק לתת לנו את הווייבר".

לדבריו, "נכנסנו למשא-ומתן, ויש הבנות שבשלב זה אין לבנק כוונה להעמיד לפירעון מיידי את ההלוואה של 106 מיליון שקל, ואנו מתקדמים איתו למציאת פתרון". על-פי ההערכה, כל התמורה שתינתן, אם יבשיל המשא-ומתן, תלך לכיסוי החוב לבנק הפועלים.

את האסיפה ניהל עו"ד דן אבנון, נאמן האג"ח של החברה, מחברת הרמטיק נאמנות. האג"ח בהיקף של 69 מיליון שקל (כיום 49 מיליון שקל "בחוץ") הונפקה במארס 2010, כשמצבה של "מעריב" היה בכי רע.

האסיפה היום כונסה לצורך דיווח של החברה על מצב עסקיה ויכולתה לעמוד בהחזר החוב. פרט לשניג, היו במקום נציג "מעריב" אודי אמיר, המייצג את זקי רכיב ואת החברה מייצגים עורכי הדין יונתן אלישר ויעל הולנדר.

כפי שפורסם אתמול (א') ב"גלובס", רכיב פועל בימים אלה להבאת משקיע נוסף ל"מעריב".

"מעריב" עדיין לא פרסם את התוצאות לסיכום 2010, אך לאיש אין ציפיות גדולות. את 9 החודשים הראשונים של 2010 סיימה החברה בהפסד של 66 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 72 מיליון שקל ב-2009 כולה. היקף ההתחייבויות 393 מיליון שקל, ועם תזרים מזומנים שלילי של 46 מיליון שקל, ברור שהחברה אינה יכולה לעמוד בהחזר החובות בזמן.

האווירה בכינוס הייתה מתוחה, ונציגי מחזיקי האג"ח הטיחו האשמות בנציגי הקבוצה. עו"ד אופיר נאור, המייצג מחזיקי אג"ח פרטיים, אמר כי "זקי רכיב לא מציין מה הסכום שישקיע, ונראה שהמהלך שלו יפגע במחזיקי האג"ח ויטיב עם בנק הפועלים"; ואילו עו"ד שחר בן-מאיר, המייצג גם כן מחזיקי אג"ח פרטיים, הוסיף כי "זוהי העדפת נושים - אתם נותנים נכס לבעל השליטה על חשבון מחזיקי האג"ח".

כשנשאל אודי שניג על-ידי עו"ד טלי שלו האם "מעריב" יוכל לפרוע את האג"ח בזמן, הוא הפנה אותה להודעת החברה, הקובעת כי "בהיעדר מקורות מימון נוספים או הזרמת הון נוסף לחברה, היא תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות".

אודי אמיר אמר מטעמו של רכיב כי "הדיווחים משקפים את המציאות. הבנק לא חזר בו, והוא יכול עדיין לדרוש פירעון מיידי. 'מעריב' שואף לכך שהתזרים נטו ישתפר כתוצאה ממכירת בית הדפוס".