סוף המשבר? הנייקי צועד לעבר רמתו טרום אסון הטבע

עוד יומיים בלבד של עליות דומות לאלה שהציג המדד היום עשויות להרים את המדד ל-10,550 נקודות, הרמה של טרום המשבר ■ הערכה כי הגרוע ביותר כבר נמצא מאחור

יפן עדיין מתמודדת עם רעידת האדמה, הצונאמי והמשבר הגרעיני שפקד את המדינה. בצל ההריסות ביפן, הבורסה היפנית דווקא מגלה סימני התאוששות. מדד הנייקי עלה היום (ג') ב-4.3% לרמה של 9,608 נקודות וסימן סיבה לאופטימיות באשר לחזרת המדד לרמה של טרום המשבר, כך על פי סיכום פעילות הבורסה היפנית שפורסם באתר "24/7 wall". על פי הערכות עוד יומיים בלבד של עליות דומות עשויות להרים את המדד ל-10,550 נקודות, הרמה שבה נסחרה בורסת יפן לפני רעידת האדמה הקטלנית והצונאמי.

בהנחה שאכן יצליח המדד המרכזי ביפן לשקם את עצמו. בין הגורמים המעודדים את המדד, הערכה כי הגרוע ביותר כבר נמצא מאחור וכן גם המשבר הגרעיני בפוקושימה כבר מתחיל להתאושש. עוד סיבה שמעודדת את היפנים, התאוששות הפעילות העסקית לאור הצורך הבהול לשקם את הכלכלה היפנית ולבנות מחדש את ההריסות. הצד האפל יותר שעלול לאיים על המדד הוא עלייה בחוב היפני.

גם לגבי הין יש מידת אופטימיות זהירה כי המטבע היפני יגיע לרמה שלפני המשבר. על פי הערכות גם היצרניות היפניות הגדולות כמו הונדה וסוני צפויות לשפר את כושר התחרות שלהן בזירה הגלובלית, תחזית שתלויה במידת ההתערבות של הבנק המרכזי ביפן כדי להחליש את הין.

.