פריצת דרך אלקטרונית: קונסולת פלייסטיישן 3 בקינקט

רק באחרונה נפרצה קונסולת פלייסטיישן 3 למשחקים פיראטיים ■ מהשבוע אפשר להפעיל אותה גם באמצעות הקינקט

כמעט כל מכשיר אלקטרוניקה שיוצא לשוק "זוכה" בתוך תקופה קצרה יחסית לפריצת האקרים. כך אפשר למצוא בקלות מכשיר אייפון פרוץ שניתן להפעיל אותו בכל רשתות הסלולר; קונסולת אקס בוקס של מיקרוסופט שניתן להריץ עליה משחקים פיראטיים; או אייפד 2 שנפרץ ממש אחרי ההשקה כדי להריץ עליו תוכנות שלא אושרו על-ידי אפל.

אחד המכשירים היחידים שהיו קשים לפיצוח היה קונסולת המשחק פלייסטיישן 3 של סוני, עד לפריצתו באחרונה כך שניתן להריץ עליו משחקים פיראטיים.

השבוע התבשרנו על פריצה נוספת ומעניינת במיוחד: האקר בשם שנאטו גואל הצליח לחבר את מצלמת התנועה קינקט של מיקרוסופט, שבמקור מיועדת לאקס בוקס, אל פלייסטיישן 3, כך שהקונסולה תופעל על-ידי תנועות גוף.

בסרטון שהעלה ההאקר לרשת (אם אכן הוא אותנטי), הוא נראה מפעיל באמצעות ידיו את מערכת ההפעלה של סוני ואף משחק באמצעות מחוות גוף את כותר הפעולה מגוף ראשון, Killzone 3, הבלעדי לקונסולה של סוני.

פריצות דומות לקינקט אפשרו להפעיל משחקים כמו World of Warcraft או סטריט פייטר על המחשב באמצעות המצלמה.

לסוני יש כבר יכולות תנועות לפלייסטיישן 3 באמצעות שלט ה-Move, המאפשר לתפעל את המשחקים באמצעות ידיות משחק עם חיישני תנועה, בדומה לקונסולת Wii של נינטנדו. אולם בניגוד לקינקט, המשתמש צריך להחזיק שני שלטים ביד, כשבאקס בוקס 360 של מיקרוסופט, ההפעלה מתבצעת ללא שום אביזר שהמשתמש מחזיק ביד, מה שמאפשר שיטת משחק חדשנית יותר.

לא ברור כיצד סוני תגיב לפריצה האחרונה, אך את הפריצה הקודמת - והמשמעותית יותר מבחינתה - במסגרתה ניתן להריץ משחקים פיראטיים על הקונסולה, היא לא אהבה. מבחינת סוני, זו דרך שבה גיימרים גוזלים ממנה הכנסות והיא החלה במסע רדיפה אחר הפורצים ובסגירה מהירה של חורי האבטחה.

עדכון הגרסה האחרון שיצא לסוני, 3.60, אמור לחסום את כל פריצות האבטחה הידועות בקונסולה והוא יחייב מההאקרים לנסות ולמצוא כניסות חדשות לקרביים של מערכת ההפעלה של סוני כדי לפרוץ אותה.

משתמשים שלא יבצעו עדכון גרסה, עדיין יוכלו לשחק במשחקים פיראטיים אבל לא יוכלו להיכנס לשירות האונליין של סוני, לעדכן משחקים ובעתיד כנראה גם לא תהיה להם אפשרות להפעיל משחקים חדשים.

סוני לא הסתפקה רק בחסימה של משתמשים המחזיקים קונסולות פרוצות. החברה קיבלה מבית משפט פדרלי בארה"ב צו המורה לחשוף כתובות IP של משתמשים שצפו בסרטון יו-טיוב המדגים כיצד לבצע פריצה לפלייסטיישן 3 וגם של גולשים שביקרו באתר של ההאקר ג'ורג' הוץ, המוכר בשם GeoHot, שהצליח לחדור את ההגנות של הקונסולה. במקביל, סוני מנהלת מאבק משפטי נגד הוץ.

ייתכן שהמלחמה של סוני נגד הפריצות תתברר כמלחמה אבודה. אצל המתחרה ממיקרוסופט, פריצה של האקס בוקס 360 היא דבר מוכר והחברה מתקשה למנוע בצורה גורפת את הפיראטיות, אף שהיא חוסמת את המשתמשים שמשחקים בקונסולה פרוצה גישה לשירות האונליין שלה.