גזר דין משה קצב - הסיקור העולמי: "בושה לנשיא ישראל"

גזר דינו החמור של הנשיא לשעבר סוקר בהרחבה בעולם - כולל בשידור חי ■ בתקשורת הערבית והטורקית לא התעלמו אבל לא הציגו סיקור נרחב - ואולי עדיף שכך

נשיא מדינה שנשלח לכלא באשמת אונס זה תמיד סיפור עיתונאי טוב. העובדה שהוא ישראלי מוסיפה בהחלט עוד תבלין לסיפור. התקשורת העולמית סיקרה היום (ג') בהרחבה את גזר הדין החמור שניתן למשה קצב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

רשת CNN האמריקנית סיקרה את הדרמה בשידור חי. בכותרת אתר האינטרנט של רשת סקיי הבריטית נכתב: "נשיאה לשעבר של ישראל נכנס לכלא ל-7 שנים".

גם רשת BBC עם אותה הכותרת, אך שם הדגישו את דבריו של ראש הממשלה נתניהו, לפיהם "איש אינו עומד מעל החוק", ולמתלוננת א' קראו "WOMAN A".

"הנשיא כסוף השיער פרץ בבכי"

ברשת האמריקנית ABC טענו בכותרת המשנה כי המשפט מטיל "צל של בושה" על המשרד החשוב ביותר בישראל, ומעביר מסר לציבור הבוחרים על מעמדו של החוק במדינה.

רשת MSNBC תיארה את מהלך היום: "הנשיא לשעבר, כסוף השיער, פרץ בבכי וצעק על השופטים 'אתם עושים טעות, זהו שקר, הבנות יודעות שזהו שקר'".

גם התקשורת הערבית והטורקית דיווחו על הבוקר הסוער בתל-אביב. אבל כאשר מתנהלת מלחמה על חופי הים התיכון, כשביפן מודאגים מאסון רדיואקטיבי והתאוששות מהצונאמי, הרי שקצב, מעשיו וגזר הדין - לא מגיעים לכותרות. עבורנו, אולי עדיף שכך.