5 דיירים, למי תשלחו SMS?

שום דבר שקורה בבית "האח הגדול" לא יכול להאפיל אפילו על מסיבת פורים בינונית

והוא לפני סיום

"האח הגדול", יום ד' 21:00, ערוץ 2 קשת

אז פרידה הלכה, ולמרות שמחתי על שלפחות שבוע אחד ממופע האימים שלה נחסך מאיתנו, עליי להודות בצער כי הדמויות הנשארות בבית "האח הגדול" (אולי למעט ליהיא, והדגש כאן הוא על ה"אולי") הן שטוחות כפלקט.

את הרייטינג המאכזב יחסית (כלומר מאכזב ביחס לסטנדרטים של עצמו, מדובר עדיין בתוכנית הנצפית בישראל) של ההדחה האחרונה תלו כאן בחגיגות הפורים. אולי, אבל זה רק משום ששום דבר שעשוי לקרות בבית "האח הגדול" לא יכול להאפיל אפילו על מסיבת פורים בינונית.

הערב (ד'), כשהם לקראת סיום, ינסו 5 הדיירים ששרדו כל הדרך אל הגמר לשכנע אתכם לאסוף את הסלולרי משולחן הקפה ולשלוח עבורם SMS. ספק אם מישהו מהם יצליח.

ככה מנצחים במלחמה!

"גנרלים במלחמה" קרב מידוויי, יום ד' 22:00, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

לפעמים נדמה לי שאלוהים הוא קומיקאי גדול יותר אפילו מוודי אלן (טוב, קצת הגזמתי, אבל הוא בטח טוב יותר משלום אסייג): ברק אובמה שנישא אל הבית הלבן על מחאת הציבור האמריקני נגד המעורבות בעיראק, ושפתח את כהונתו בנאום עם ציטוטים מהקוראן, מוצא את עצמו עכשיו מפציץ בלוב.

לפעמים נדמה כי אחת הבעיות של המערב היא שהוא אינו מצליח, מתוך עולמו הנינוח והשלו, לגייס את האכזריות שבלעדיה קשה מאוד להכריע מערכות. לא מדובר בפגם גנטי אלא תרבותי, ולראיה - כשארצות-הברית הרגישה את הסכין קרב לצווארה, היא הצליחה להילחם, ואפילו לנצח.

קרב מידוויי, אולי המכריע בזירה הפאסיפית של מלחמת העולם השנייה, מלמד על הנחישות שהפכה את אמריקה למעצמה עולמית. האם נותר בה הכוח לכבוש את העולם מחדש?

עוד פעם שחיתות?

"המקור", יום ד' 21:00, ערוץ 10

בסופו של חשבון, נוכל לבוא בטענות רק לעצמנו: המציאות שבה "האח הגדול" בולע ויורק את "המקור", אינה רעידת אדמה, גם לא צונאמי. היא בחירה מודעת של הצופים, במדינה שבה שום דבר באמת כבר לא יכול להוציא אותנו מהכלים.

"המקור" מבטיחה סיפור על הקשרים של ראש הממשלה עם התורמים בחו"ל, ואיך הוא קופץ אליהם בכל פעם שהשנור שלו, לכאורה, פוגש את הצרכים שלהם לתת כדי לקבל.

גם אם כל מילה במשפט האחרון היא אמת עיתונאית צרופה, כמה משקל יש לה יום אחרי שנשיא המדינה חוטף 7 שנות מאסר על אונס?