מאקרו ארה"ב: ירידה של 0.9% בהזמנות מוצרי בני-קיימא

מדובר בירידה הגדולה ביותר מזה 4 חודשים ■ כלכלן: "מאתגר לתחזק את התוצאות הטובות של החודש הקודם" ■ מספר התביעות לדמי אבטלה נפל ב-5,000

תוצאות מפתיעות פורסמו היום (ה') בנתוני המאקרו בארה"ב: ירידה של 0.9% בהזמנות למוצרי בני-קיימא נרשמה בחודש בפברואר למרות צפי לעלייה של 1.1% בהזמנות. מדובר בנפילה הגדולה ביותר מזה 4 חודשים.

הנפילה בהזמנות היא בעקבות הזמנות חלשות של מכונות וכלי טיס צבאיים. בנוסף, פורסם היום כי בינואר נרשמה עלייה של 3.6% במכירות, עלייה משמעותית יותר משדווחה קודם לכן. "זה יהיה מאתגר לתחזק את התוצאות הטובות של החודש הקודם בהזמנות מכונות" אמר ראיין וואנג, כלכלן ב-HSBC, לפני פרסום התוצאות.

הזמנות של כלי רכב ירדו ב-0.6% לעומת ירידה של 3% בינואר, בעוד התחזיות עמדו על עלייה של 2%. הזמנות כלים צבאיים עלו ב-0.4% לאחר עלייה של 2.8% בחודש שחלף. הזמנות כלי טיס אזרחיים עלו ב-27% בעוד הזמנות של חלקים של כלי טייס צבאיים נפלו ב-18%.

מספר התביעות לדמי אבטלה נפל ב-5,000 ל-382 אלף בשבוע שהסתיים ב-19 למארס. כך פרסמה היום לשכת התעסוקה בארה"ב. זאת, לעומת צפי בשוק ל-384 אלף תביעות בשבוע הקודם. "שיקום הכלכלה הוא בקצב שהוא צריך להיות בו", אמר דיוויד סמנס, כלכלן בבנק Standard Chartered. "שיעור האבטלה יהיה בירידה איטית אך יציבה".