עבאדי-בויאנג'ו תתמודד על תפקיד החשכ"ל

רוב נשי בין המועמדים: לינדה בן-שושן, סיגלית סייג ממשרד האוצר וגם - דורון כהן, מנהל רשות החברות הממשלתיות

ראש אגף החשבות של הבנק הבינלאומי, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, מועמדת לתפקיד החשב הכללי באוצר במקומו של שוקי אורן, שהודיע על עזיבתו. שמה של עבאדי מצטרף לרשימה של מועמדים נוספים לתפקיד, רובן נשים, ובהן לינדה בן-שושן, לשעבר סמנכ"לית בכירה בדיסקונט, סמדר ברבר-צדיק מנכ"לית הבינלאומי וסיגלית סייג, ששימשה סגנית החשב הכללי וכיום נציגת החשכ"ל בניו יורק. בין המועמדים עולה גם שמו של מנהל רשות החברות הממשלתיות, דורון כהן.

באחרונה החל שר האוצר לראיין מועמדים לתפקיד. שטייניץ מצהיר מעל כל במה כי היה רוצה לראות בצמרת האוצר גם נשים וכי יפעל למנות אישה לאחד התפקידים הפנויים. מינוי החשב הכללי באוצר דורש את אישור הממשלה ואת ועדת המינויים הבכירים של נציבות שירות המדינה. בלשכת שר האוצר אמרו היום כי סיכוייהם של כל המועמדים שווים.

עבאדי, עו"ד ורו"ח בהשכלתה, עשתה מסלול ארוך בשירות הציבורי. ב-2003 מינה אותה שר האוצר אז בנימין נתניהו לתפקיד יו"ר נכסים מ.י, והיא מילאה אותו במקביל לתפקידה כסמנכ"ל במשרד הבריאות. כיו"ר נכסים מ.י, ניהלה עבאדי את הפרטת דיסקונט. יחסיה של עבאדי עם נתניהו התערערו לפני כמה שנים, אולם היא נחשבת מקורבת לסביבתו של שר האוצר, יובל שטייניץ. מינויה של עבאדי יהיה מקצועי אולם החיבור הפוליטי שלה עלול להעיב על מינויה.

לינדה בן שושן התחילה את דרכה באוצר, הייתה ראש החטיבה לנכסי לקוחות בדיסקונט וניהלה בעבר את בית ההשקעות הדס ארזים. למרות ששמה של ברבר-צדיק מוזכר ברשימה של המועמדים, נראה שהסיכויים שתעזוב את הבנק לטובת משרה במגזר הציבורי נמוכים.

מלשכת שר האוצר נמסר, כי "בפני השר הוצגו עשרות שמות של מועמדים ומועמדות פוטנציאלים לתפקיד החשב הכללי, יו"ר רשות ניירות ערך ותפקידים נוספים. תהליך הבחירה רחוק מלהסתיים והוא עשוי להמשך עוד כמה שבועות".