שוק הבידור הביתי רותח: אמימון גייסה 15 מיליון דולר

הגיוס מעלה את סך גיוסיה ל-65 מיליון דולר ■ המנכ"ל, יואב ניסן-כהן: "התגובה הראשונית הייתה קרה, אבל אחרי שהמשקיעים ראו מה אנו מספקים, התמונה השתנתה"

שוק הבידור הביתי חם, ובחינה של שמות החברות הישראליות שביצעו גיוסים בולטים בשנה האחרונה תומכת בכך. רק באחרונה החברות Wilocity וסלנו, שעוסקות בתקשורת אלחוטית, גייסו 20 ו-12 מיליון דולר בהתאמה, ובוקסי, שמפתחת תוכנה למדיה סנטר, גייסה 16 מיליון דולר.

אתמול (ד') הצטרפה לרשימה גם Amimon עם גיוס של 15 מיליון דולר ממשקיעים חדשים וקיימים.

החברה מפתחת שבבים להעברה אלחוטית מהירה של וידיאו בבתים, והיא זכתה במקום הראשון בתחרות חברת הסטארט-אפ המבטיחה של "גלובס" בשנת 2009. הגיוס הנוכחי מעלה את סך הכספים שהושקעו בחברה ל-65 מיליון דולר מאז הקמתה ב-2004.

בין המשקיעים ניתן למנות את הקרנות וולדן ישראל, אוורגרין, Stata ונצ'רס של ריי סטאטה (ראו מסגרת), מוטורולה ונצ'רס, קרן Argonaut, וכן החברות סטרייקר ו-NTT שהן משקיעות אסטרטגיות.

אמימון העדיפה שלא לספק פרטים על המשקיעים החדשים שהצטרפו לסבב הגיוס.

"הסטנדרט הגיע לתחום המובייל"

יואב ניסן-כהן, המנכ"ל, אמר ל"גלובס" כי אלה משקיעים אסטרטגיים שהצטרפו והעדיפו מסיבות תחרותיות להישאר מתחת לרדאר. עם זאת, בבלוג VentureBeat נטען כי המשקיעים החדשים הם קרן AMITI משיקגו וקרן Hantech הטאייוואנית.

אמימון מפתחת שבבים עבור תקן שפיתחה בשם WHDI. הטכנולוגיה של החברה נעזרת באלגוריתם לביצוע אופטימיזציה של תדרי הרדיו כך שיתאימו להעברה של תוכני וידיאו לא דחוסים במהירות גבוהה.

בחברה מאמינים, כי הגישה של אי-דחיסת התוכן היא הפתרון המועדף שמאפשר צפייה באיכות ובתאימות גבוהות יותר, לעומת טכנולוגיות אלחוטיות אחרות.

"הסיבה לגיוס היא ההתרחבות של הסטנדרט שאיתו אנחנו עובדים גם לתחום המובייל", אמר ניסן-כהן, "אנחנו מתכוונים לפתח שבבים המתאימים לטאבלטים ולטלפונים חכמים, שיכולים להעביר את התכנים לטלוויזיה או למסך מחשב מרוחק".

בתחילת דרכה החברה התמקדה בהעברת תוכן לצגי הטלוויזיה והמחשב מהתקני אלקטרוניקה שנמצאים בסלון הביתי, כגון ממירים, מחשבים אישיים וקונסולות משחקים.

לדברי ניסן-כהן, שנת 2010 הייתה מוצלחת עבור החברה. את השנה שלפני כן, 2009, היא סיימה עם מכירות של כמה מיליוני דולרים, ולדבריו, "הגדלנו באופן ניכר את המכירות בשנה שעברה, וזה מה שאפשר את הגיוס".

לקוחות החברה היו במקור ספקיות האלקטרוניקה הגדולות, כגון סוני ומיצובישי ובשנה האחרונה הביאה האסטרטגיה שלה לתחום המחשוב האישי גם חברות כגון אסוס וHP- שתומכות בתקן ה-WHDI של אמימון.

הגיוס נעשה בתקופה שבה נשמעו תלונות של יזמים ומשקיעים בנוגע למוכנות של ההון סיכון להיענות לבקשות גיוסי הכספים של החברות.

"הרגשנו את הקושי שמדברים עליו בגיוס כספים לחברות השבבים", מתאר ניסן-כהן את החוויה, "התגובה הראשונית באמת הייתה קרה, אבל אחרי שרואים את הפרטים שהחברה מספקת, התמונה השתנתה".

השבוע של ריי סטאטה

עבור המשקיע ריי סטאטה זהו שבוע מעניין במיוחד. אמנם, הכסף הגדול לא זר לו, אבל השבוע התרחש צירוף מקרים מוצלח, שהגדיל את הקופה הפרטית שלו בכמה עשרות מיליוני דולרים.

העסקה הגדולה שבה היה מעורב היא מכירת פרוביג'נט תמורת כ-340 מיליון דולר לברודקום (או 313 מיליון דולר בנטרול המזומן בקופת החברה הישראלית).

סטאטה נכנס לחברה בשלב מאוחר יחסית. על-פי IVC הוא השקיע בה בשנת 2007 כ-4 מיליון דולר, והחזיק בה אחוזים בודדים.

יומיים לאחר הפרסום על רכישת פרוביג'נט, מק'אפי רכשה את חברת הסטארט-אפ סנטריגו תמורת כ-40 מיליון דולר, חברה שגם בה השקיע סטאטה.

היום נודע כי אמימון, שגם בה השקיע סטאטה, גייסה 15 מיליון דולר.

אך לא כל החדשות טובות - השבוע נודע על סגירתה של חברת השבבים ZikBit, שבה השקיע סטאטה לצד הקרנות אוורגרין ו-Argonaut.