המתיחות בשווקים נמשכת

המשקיעים טרם גיבשו עמדה לגבי יפן, וה-VIX מעלה תהיות לגבי התמיכה ל-S&P500

ת"א- 25 נבלם באזור ה-1,298, אזור בלימה משמעותי על פי מתודולוגיית יעדי פיבונאצ'י. העליה עד לרמה הזו החזירה 61.8% ממהלך הירידה האחרון ומהווה לפיכך תיקון.

מהלך מעל הרמה הזו ילמד על חזרה למגמת העליה ארוכת הטווח. קשה להעריך הסתברויות אבל ניתן לאמר שנכון ליום חמישי - סיום המסחר, ההתנגדות היא משמעותית כך שאמורות להיות לה תוצאות בשטח. מהלך מעל האזור 1,298-1,300 יחשב סימן להתפתחות גל עולה במסגרת מגמת העליה ארוכת הטווח. מהלך ירידה מתחת ל-1,267 ילמד על התפתחות גל יורד חדש שיוכל להגיע מתחת לשפל של הגל הקודם (1,230). הנחת המוצא, נכון ליום חמישי סיום המסחר, היא המשך התנגדות ובלימה של העליה. היא תתבטל מעל 1,300.

יפן לא מתייצבת

EWJ , ה-ETF הסחירה ביותר להשקעה ביפן משקפת את העובדה שכמו המציאות בשטח, גם דעתם של המשקיעים ביחס להשקעה במניות יפניות טרם התגבשה. כמו גלי רעידות אדמה, ניתן להבחין בגל היורד הגדול, בגל עולה קטן יותר מתקן שבא אחריו ובהתחלה של גלו יורד חדש .

נכון ליום שישי - סיום המסחר, הגרף של EWJ אינו משדר אופטימיות. אבל, הכל עוד פתוח. ירידה של EWJ מתחת 10.1 תהיה סימן דובי ביותר. מהלך שלה מעל 10.8 יהיה סימן חיובי. יש כאן כ-6% מקום לתנודתיות. רכש מעל 10.2 והגנה מתחת ל-10.2 זו אסטרטגיה סבירה.

1,304- עדיין נקודת האיזון

המסחר בוול סטריט ביום שישי היה חיובי בסך הכל אבל החולשה שהופגנה לקראת סוף המסחר והתמיכה ל-VIX מעל 17.5 מעלים תהיות ביחס ליכולת של ה-S&P 500 להיתמך מעל 1,304, רמת התמיכה המחודשת.

בשלב זה, למרות המצב המתוח, ניתן להניח, על פי שקלול האינדיקטורים, שמגמת העליה תימשך. הגנה מתחת ל-1,304. מהלך מתחת לרמה הזו עשוי להתפתח לגל יורד כואב. מי שמשדר אופטימיות הוא מדד הדאו תחבורה, מדד שביחד עם מדד הסמיקונדקטורס מהווה ססמוגרף למצב הכלכלה. פניו של זה כלפי מעלה ועל פי המתודולוגיה הטכנית, הוא תומך בכך במגמת העליה של השוק. כך גם מדד הסמיקונדקטורס.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.