אין הפתעות במועמדים לפרסי התיאטרון: "גטו" מוביל עם 8 קטגוריות

תיאטרון הקאמרי שולט ברשימה עם מועמדות הפקות ב-26 קטגוריות, אך איתי טיראן אינו מועמד בקטגוריית השחקן הראשי על הופעתו ■ המועמדים לפרס "הצגת השנה" ייחשפו בזמן אמת במהלך הטקס, אז גם יתגלה שמה של ההצגה הזוכה בפרס

התיאטרון הקאמרי שולט ללא עוררין ברשימת המועמדים הסופית לטקס פרסי התיאטרון, שיתקיים ב-13 במאי באולם תיאטרון גשר. המחזה "גטו", מאת יהושע סובול, הוא כצפוי המועמד במספר הגבוה ביותר של קטגוריות: שמונה בסך הכול.

על פי הרשימה, שפורסמה במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ב') אחר הצהריים, מועמדות הפקות של התיאטרון הקאמרי ב-26 קטגוריות, ושתיים נוספות במשותף עם תיאטרון בית לסין (על הקו-פרודוקציה למחזה "מכולת" מאת הלל מיטלפונקט ובבימויו).

תיאטרון בית לסין מועמד בעשר קטגוריות, בנוסף לשתיים משותפות עם התיאטרון הקאמרי. תיאטרון החאן הירושלמי מועמד ב-10 קטגוריות. תיאטרון גשר, שהיה המאוכזב הגדול של הטקס בשנה שעברה (אז זכה למועמדות אחת בלבד), משקם את מעמדו וזוכה השנה לשבע מועמדויות. תיאטרון באר שבע, הזוכה המפתיע בשלל פרסים בשנה שעברה, מועמד השנה בשש קטגוריות. התיאטרון הלאומי הבימה הוא המאוכזב הגדול של רשימת המועמדים השנה, בארבע קטגוריות בלבד ואחת נוספת במשותף עם תיאטרון חיפה על הקו-פרודוקציה למחזה "מוריס שימל" מאת חנוך לוין. תיאטרון חיפה מועמד בארבע קטגוריות נוספות, כולן למחזה "מי דואג לילד". תיאטרון יידישפיל הוא היחיד המבטיח לעצמו מראש לפחות זכייה אחת בטקס, היות והוא מועמד פעמיים באותה קטגוריה לשתי הפקות שונות כהצגת הבידור המצטיינת. תיאטרון הספרייה ברמת גן זכה למועמדות אחת.

כאמור, ההעלאה המחודשת של המחזה "גטו", מאת יהושע סובול, זכתה לשמונה מועמדויות בהן המחזה המקורי והבימוי. באופן מפתיע, כוכב המחזה איתי טיראן אינו מועמד בקטגוריית השחקן הראשי על הופעתו כמפקד הנאצי השטני בגטו במלחמת העולם השנייה בו הצליחו התושבים היהודים להקים תיאטרון.

הקומדיה הקלאסית, "הלילה ה-12", מאת וויליאם שייקספיר ובבמויו של אודי בן משה זכה ל-8 מועמודויות. המחזה מספר אודות אח ואחות תאומים זהים הנקלעים לממלכה זרה ומטילים תוהו ובוהו בחיי תושביה. אודי בן משה ביים גם את העיבוד החדש למחזה "מעגל הגיר הקווקזי" מאת ברטולד ברכט, המועמד ב-6 קטגוריות.

המחזה "האריסטוקרטים" מאת עדנה מזי"א, והקומדיה "משרתם של שני אדונים" מאת קרלו גולדוני, מועמדים בחמש קטגוריות כל אחד. הדרמה "רוח'לה מתחתנת" מאת סביון ליברכט מועמדת בארבע קטגוריות, כך גם המחזמר "אביב מתעורר". הצגת היחיד "סונטת קרויצר" והמחזה "שש דמויות מחפשות מחבר" מועמדות ב-3 קטגוריות כל אחת.

הפתעות נוספות שחשפה רשימת המועמדים לטקס: אודי בן משה מועמד על שתי הצגות שונות בקטגוריה היוקרתית של במאי השנה ("מעגל הגיר הקווקזי" ו"הלילה ה-12"), יבגניה דודינה לא זכתה במועמדות כמעט מתבקשת בקטגוריית השחקנית הראשית עבור הופעתה הוירטואוזית במחזה "מסילה לדמשק", לעומת זאת ליז רביאן מועמדת באותה קטגוריה על הופעתה במחזה "הוכחה" בתיאטרון הספרייה.

כמו כן, בעקבות ביקורות נוקבות שעוררה ההחלטה לבטל בשנה שעברה את קטגוריית השחקן והשחקנית המבטיחים, חוזרות קטגוריות אלו לטקס ובכך מתאפשרת מועמדותה של נינט טייב לפרס השחקנית המבטיחה של השנה על הופעתה הראשונה בתיאטרון רפרטוארי כוונלדה במחזמר "אביב מתעורר" בתיאטרון בית לסין.

בסך הכול יכלול טקס פרסי התיאטרון השנה 19 קטגוריות, והמועמדים נבחרו בידי אקדמיה בת 40 חברים שחבריה הם אנשי ושוחרי תיאטרון. יצוין כי שמות ההצגות המועמדות בקטגוריה הנחשבת ביותר, "הצגת השנה", טרם פורסמו אלא ייחשפו בזמן אמת במהלך הטקס, אז גם יתגלה שמה של ההצגה הזוכה בפרס. מועמד נוסף שזכייתו כבר מובטחת מראש הוא השחקן הוותיק עודד תאומי, שיקבל פרס מפעל חיים.

טקס פרסי התיאטרון - המועמדים בקטגוריות הבולטות:

המחזה המקורי: "גטו", "האריסטוקרטים", "מכולת", "רוח'לה מתחתנת".

המחזה המתורגם: "בחורים טובים", "גן הדובדבנים", "מי דואג לילד", "מעגל הגיר הקווקזי", "שש דמויות מחפשות מחבר".

הקומדיה: ""החולה המדומה", "הלילה ה 12", "משרתם של שני אדונים", "שחק אותה סם".

הצגת הבידור: "ליכטיק וו די שטערן", "קרליבך חי".

שחקן ראשי: דרור קרן (משרתם של שני אדונים), מורדי גרשון (בחורים טובים), משה איבגי (סונטת קרויצר), נורמן עיסא (מי דואג לילד), ששון גבאי (רוח'לה מתחתנת).

שחקנית ראשית: לאורה ריבלין (גן הדובדבנים), ליז רביאן (הוכחה), נטע גרטי (מעגל הגיר הקווקזי), תיקי דיין (מכולת).

שחקן משנה: אמיר קריאף (החולה המדומה), ארז שפריר (הלילה ה 12), יהויכין פרידלנדר (הלילה ה-12), יחזקאל לזרוב (האריסטוקרטים).

שחקנית משנה: דבורה קידר (מוריס שימל), הלנה ירלובה (האריסטוקרטים), חני פירסטנברג (גטו), מיה דגן (רוח'לה מתחתנת).

במאי: אודי בן משה (הלילה ה 12, מעגל הגיר הקווקזי), מוני מושונוב (משרתם של שני אדונים), עמרי ניצן (גטו).

מחזאי: הלל מיטלפונקט (מסילה לדמשק), סביון ליברכט (רוח'לה מתחתנת), עדנה מזי"א (האריסטוקרטים), שלומי מושקוביץ (כוכב יאיר).

שחקן מבטיח: אורן כהן (קן הקוקייה), אריאל וולף (הלילה ה 12), יובל ינאי (שש דמויות מחפשות מחבר), עידו ברטל (אביב מתעורר), שלומי אברהם (מעגל הגיר הקווקזי).

שחקנית מבטיחה: אנה דוברוביצקי (כוכב יאיר), דינה סנדרסון (האריסטוקרטים), מירב שירום (שחק אותה סם), נינט טייב (אביב מתעורר), רותי אסרסאי (ווייצק).