מחיר הדלק בשיא? כ-20 אלף מכוניות ימכרו החודש

הערכות ראשונות: גם חודש מארס יהיה חודש מסירות חזק בענף הרכב, בדרך לרבעון שיא ■ מחסור אפשרי בכלי רכב החל מאמצע/סוף הרבעון השני אם יימשכו קשיי האספקה ביפן

שוק הרכב החדש ממשיך לצעוד קדימה במרץ לעבר מה שמסתמן כעוד שנת שיא. על פי נתונים ראשוניים יימסרו בחודש מארס כ-18 עד 20 אלף כלי רכב חדשים, בדומה לחודשים ינואר ופברואר. הנתון צפוי להביא את נתוני הרבעון הראשון של 2011 לסביבות 60 אלף מכירות - אחד הרבעונים הטובים בהיסטוריה, עם קצב שנתי תיאורטי של כ-240 אלף מכוניות.

בענף הרכב מעריכים כי לנתוני המסירות הטובים של הרבעון תרמו גורמים כמו ההצטיידות העונתית של חברות ההשכרה לקראת חג הפסח ובעיקר מבצעי מכירות אינטנסיביים של יבואני רכב רבים שכללו הנחות משמעותיות ומבצעי מימון נוחים באמצעות הצעות "ליסינג פרטי".

עם זאת מעריכים בענף כי צפויים קשיים לשמור על קצב מכירות דומה בחודשים הקרובים. בענף מציינים בין השאר את העלאת הריבית, שצפויה להקטין את מבצעי המימון "עם אפס ריבית" שמציעים כיום רוב היבואנים; מחסור אפשרי בכלי רכב החל מאמצע/סוף הרבעון השני אם יימשכו קשיי האספקה ביפן; ורוויה של מכוניות משומשות במגרשי חברות הליסינג וההשכרה.

יצוין כי עד כה לא נרשמה בענף תגובה חריגה להאטת הייצור של כלי הרכב בעקבות קשיי האספקה מיפן, בשל העובדה שלרוב המותגים יש כרגע בישראל מלאים גדולים. בנוסף כלי רכב, שכבר הוזמנו ויוצרו, נשלחו גם בשבועות האחרונים מיפן.