אדלר: הפרקליטים יקבלו תוספת שכר של 3.5% בלבד

זאת מעבר לתוספת של 12% עליה סוכם בעבר ■ הפרקליטים, ששבתו במשך 43 ימים עד להליך הבוררות, דרשו תוספות שכר בגובה 35% בצד הטבות שונות

850 הפרקליטים ששבתו במשך 43 ימים בסוף שנת 2010, יזכו לתוספת שכר של 3.5% בלבד מעבר לתוספת של 12% עליה סוכם בעבר - כך קבע היום (ג') סטיב אדלר, לשעבר נשיא בית הדין הארצי לעבודה, שנבחר לשמש כבורר מוסכם בין הפרקליטים למדינה.

עוד קבע אדלר כי הפרקליטים יזכו להגדלת מכסות נסיעה ברכב צמוד ולהגדלת מכסות השימוש בטלפונים סלולריים, ואף הורה למדינה להתחיל לאלתר ביישום "מתווה אהרוני" - הקובע כי יש להגדיל את תקני הפרקליטים ב-59 משרות.

אדלר קבע כי התוספת של 3.5% תוגדר כ"תוספת בתי משפט", הניתנת לפרקליטים בשל "המאפיינים הייחודיים שבעבודתם".

כך תיאר אדלר את עבודתם בלשון ציורית כמעט: "בהופעות בבית המשפט הפרקליט מטעם המדינה ניצב אל מול עורכי דין בכירים וטובים, עדים ושופטים, בתיקים מורכבים הדורשים לימוד מעמיק ועבודת הכנה יסודית... פרקליט המייצג את המדינה בפני בית המשפט נושא על כתפיו את האחריות לביטחון הציבור בהליכים פליליים ולשמירת כספי ציבור בהליכים אזרחיים.

"יתרה מזו, עומס העבודה הרב והאחריות הכבדה המוטלים על כתפיהם של הפרקליטים כקבוצה הינו חריג בשירות המדינה, וכך גם שעות עבודתם הרבות והבלתי שגרתיות. אין ספק בעיניי כי מעמדם של הפרקליטים בשירות המדינה הוא ייחודי".

יצוין כי אדלר דחה את עמדת הפרקליטים לפיה הם זכאים לפיצוי מיוחד על כך שהם אינם זכאים לעבוד בעבודה נוספת כפי שזכאים לה ציבור הרופאים.

אדלר דחה גם את הדרישה להעלות את מכסת ימי ההשתלמות שמשמעותה תוספת שכר של 4% נוספים, ודחה את דרישתם להטבות פנסיוניות ולקיצור התקופה שבסופה ניתן לעובדים מענק יובל.

אדלר דחה גם את דרישת הפרקליטים לקבל פיצוי על אובדן ימי עבודה כתוצאה מהשביתה בה הם עצמם נקטו.

במשרד האוצר הביעו היום שביעות-רצון רבה מההחלטה של אדלר, במיוחד לנוכח העובדה כי הפרקליטים דרשו תוספת כוללת של 35%.

"אדלר קיבל החלטה שפויה", אמר ל"גלובס" בכיר באוצר, "גם לבוררות יש מחיר", הוא הוסיף.

יצוין כי אדלר מונה כבורר בחסות בית המשפט העליון, לאחר שהנשיאה דורית ביניש גיבשה מתווה לפיו הפרקליטים יקבלו את תוספת השכר הניתנת לכלל המגזר הציבורי ובתוספת 4%, שבעקבותיה יסיימו הפרקליטים את השביתה ויפנו לבוררות.

מארגון הפרקליטים נמסר בתגובה: "בארגון הפרקליטים רואים בפסק הבורר הישג עצום. פסק הבורר מכיר לראשונה במעמדו של הפרקליט ויביא לחיזוקה של הפרקליטות. המאבק שהחל לפני שנה הביא לתוספת כוללת של 22% בשכר הפרקליטים, ולא כפי שטוען האוצר".