הדליפה הגדולה: נבחנת תביעה בגין הריגה כנגד מנהלי BP

התובע הפדרלי הכללי של ארה"ב בוחן האם להגיש כנגד הנהלת חברת BP כתב אישום על הריגה, בגין ההחלטות שעשתה לפני פיצוץ אסדת הקידוח במפרץ מקסיקו לפני כשנה

התובע הפדרלי הכללי של ארה"ב בוחן האם להגיש כנגד הנהלת חברת BP כתב אישום על הריגה, בגין ההחלטות שעשתה ההנהלה לפני פיצוץ אסדת הקידוח שמפרץ מקסיקו לפני כשנה, פיצוץ בו נהרגו 11 מעובדי האסדה ואשר הוביל לזיהום הנפט הימי הגדול ביותר בהיסטוריה האמריקנית - כך דווח ב"בלומברג" על-פי 3 אנשים המקורבים לעניין.

התביעה גם בוחנת הצהרות שנעשו על-ידי בכירי החברה בעניין דליפת הנפט הענקית במפרץ, כולל את דבריו של המנכ"ל הקודם של בריטיש פטרוליום, טוני היווארד, במהלך השימוע שנערך בעניין זה בקונגרס בשנה שעברה, במטרה לקבוע האם ההצהרות היו מבוססות על מידע שהיה מצוי בידיהם.

"תביעות ישירות כנגד אנשים מסוימים יהיו צעד משמעותי בעבור הגנת הסביבה, מאחר שייתכן שזה מה שישנה את הההתנהגות", אמרה ג'יין בארט, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת מרילנד, והוסיפה: "לרוב לא מוגשות תביעות כנגד עובדים של תאגידים גדולים. צריך לתבוע את האחראים ישירות, על מנת למקסם את אפקט ההרתעה".

בחודש יוני האחרון הודיע משרד המשפטים האמריקני כי הוא פותח בחקירה פלילית ואזרחית של ארועי דליפת הנפט במפרץ מקסיקו, אשר החלה לאחר פיצוץ אסדת הקידוח של BP במפרץ ב-20 באפריל. בדצמבר הוגש כתב תביעה אזרחי כנגד BP, ועד כה לא הוגש כתב אישום פלילי.