נשיא ארה"ב אובמה: "ימיו של מועמר קדאפי ספורים"

נשיא ארה"ב אמר בראיון טלוויזיוני כי "אנשים סביב קדאפי מתחילים להבין שהאופציות מוגבלות והימים שלהם ספורים. סוריה היא לא לוב"

התפטרותו של מועמר קדאפי מתקרבת בעקבות הלחץ מהסנקציות וההתערבות הצבאית של המערב. כך אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה בראיון לחדשות הערב של רשת CBS. עוד הוסיף אובמה כי "הלולאה סביב צווארו של קדאפי מתהדקת. אנשים סביבו מתחילים להבין שאופציות מוגבלות והימים שלהם ספורים".

"אנחנו חייבים להגביר את הלחץ הדיפלומטי על קדאפי כך שיקבל את ההחלטה לעזוב", אמר אובמה. לגבי סוריה, אמר הנשיא שהקריטריונים להתערבות בלוב אינם ניתנים להשוואה למצב בסוריה או בכל מקום אחר בו הציבור מתחיל להתקומם נגד הממשל. "כל מדינה היא שונה. לוב היא דוגמה מיוחדת", הוסיף אובמה.

אובמה הוסיף כי הגיע הזמן שקדאפי יבין שהוא איבד את הלגיטימציה שלו בעיני העם הלובי ועל הקהילה הבינלאומית לעזור לקבוע כיצד הוא צריך לעזוב את תפקידו. "אני בהחלט אתמוך בכך שהוא יורד מכסאו. אנחנו נצטרך לבחון מה האופציות שלנו לאחר מכן. תהליך התפטרות קדאפי לא הולך לקרות ביום אחד".

אובמה ציין כי לא אישר או פסל את האפשרות לחמש את המורדים. "אנחנו לא מסירים עדיין שום אופציה מהשולחן", אמר אובמה. "ההיסטוריה מלמדת אותנו שהאומות בטוחות יותר והעולם רגוע יותר כשמקדמים שלום ושומרים על זכויות האדם. זה מה שאנחנו עושים בלוב".

נזכיר כי ביום ב' נאם אובמה ואמר כי המעורבות הצבאית האמריקנית בלוב, תחת מטרייה של נאט"ו, משרתת את האינטרס הלאומי של ארה"ב ועולה בקנה אחד עם הערכים של החברה האמריקנית, אך הדגיש כי לוב אינה עיראק וכי הפעילות הצבאית המערבית שם תהיה קצרת ימים.