גם במגזר הרוסי: מקאן-אריקסון הוא משרד הפרסום המוביל

הקטגוריה המובילה בפרסום במגזר היא רשתות השיווק ■ סופר-פארם - המפרסמת המובילה

מקאן-אריקסון הוא משרד הפרסום הגדול ביותר במגזר הרוסי עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-33 מיליון שקל, המשקפים גידול של כ-4%. הלקוחות הגדולים של המשרד במגזר הם סלקום, yes ואסם.

במקום השני, ובפער גדול ממקאן, ממוקם משרד הפרסום מגזרים עם גידול של 12%, שנובע ברובו מקבלת תקציב רשת סופר-פארם וגידול דרמטי בתקציב הפרסום של הוט. בין לקוחותיו הבולטים של מגזרים ניתן למצוא בנוסף את 013, קבוצת שטראוס, אלדן, החברה המרכזית למשקאות ועוד.

במקום השלישי בטבלה ממוקם טריו, שעבר תהפוכות בתחום הבעלים והניהול ורושם קיטון של כ-9% בהיקפיו. הסיבה לכך נעוצה בעיקר בירידה בתקציב הפרסום של פרוקטר אנד גמבל. בין לקוחותיו הגדולים של טריו ניתן למנות את פלאפון, יפאורה תבורי ושופרסל.

במקום הרביעי בטבלה ממקום תל-אביב מוסקבה, שרשם קיטון של כ-21% בהוצאה לפרסום שלו, בעיקר בגלל הפסקת הפרסום של מפעל הפיס במגזר הרוסי.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, מסביר כי "תל-אביב מוסקבה פיצו על הירידה בפעילות במגזר הרוסי, בעבודה במגזר הכללי עם פרטנר כאחד ממשרדי הפרסום הראשיים שלהם בשנת 2010. סך הפרסום של פרטנר במגזר הכללי באמצעות תל-אביב מוסקבה היה גבוה יותר מכלל הפעילות של המשרד במגזר הרוסי".

את החמישייה הראשונה סוגר SECTORS מקבוצת פובליסיס, שצונח ב-44% בהוצאה לפרסום, זאת עקב איבוד תקציב רשת סופר-פארם והפחתה ניכרת בתקציבי יוניליוור והבנק הבינלאומי הראשון. נציין כי SECTORS מפנה תקציבים השנה גם לתחום התוכן השיווקי בטלוויזיה.

לדברי יעקובי, "העובדה שהמגזר הרוסי הוא המגזר היחיד עם ערוץ טלוויזיה מסחרי הופכת אותו לאטרקטיבי עבור משרדי הפרסום מהמגזר הכללי, הנמצאים באופן חריג במרבית המקומות בעשיריה הראשונה".

ירידה בסלולר

כמו במגזר הכללי, גם במגזר הרוסי, הקטגוריה המובילה בפרסום היא רשתות השיווק, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-18.7 מיליון שקל וגידול של כ-7%. סופר-פארם, שבלטה השנה במגזר הכללי, בולטת גם במגזר הרוסי וממוקמת במקום הראשון בקטגוריה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-8.3 מיליון שקל. במקום השני ממוקם המשביר החדש לצרכן, ואחריו ניו-פארם.

קטגוריית הסלולר ממוקמת במקום השני עם ירידה של כ-6%. מבין 3 חברות הסלולר, סלקום בולטת בפרסום בקטגוריה עם קמפיינים ייעודיים שנעשו במיוחד למגזר הרוסי בהשקעה כספית גדולה.

הקטגוריה עם הגידול הבולט ביותר היא ארגונים/עמותות, המכפילה את תקציב הפרסום שלה ומתמקמת במקום השלישי בדירוג.

המגזר הרוסי
 המגזר הרוסי