כפי שנחשף ב"גלובס": דוסאן זכתה במכרז חברת החשמל

תרכוש שלוש תוספות קיטוריות, במסגרת תוכנית החירום של חברת החשמל בתחנות הכוח 'אשכול', 'רמת חובב' ו'חגית', בהיקף של כ–330 מיליון דולר

חברת החשמל חתמה שלשום (ב') על חוזה עם חברת דוסאן הקוריאנית לרכישת שלוש תוספות קיטוריות, במסגרת תוכנית החירום של חברת החשמל בתחנות הכוח 'אשכול', 'רמת חובב' ו'חגית'. מדובר בחוזה בהיקף של כ-330 מיליון דולר. הידיעה על זכייתה דוסאן במכרז פורסמה לראשונה ב"גלובס" לפני כחודש.

בחברת החשמל מדגישים, כי לאחר סיום שלב ב' בתוכנית החירום של החברה יתווספו למערך הייצור הכולל עוד כ-375 מגוואט, אשר יעמדו לרשות המערכת החל מן המחצית השנייה של 2013. לטענת החברה, הפרויקט צפוי לחסוך לצרכני החשמל כמיליארד שקלים בשנה ויתרום באופן משמעותי לאיכות האוויר.

טקס חתימת החוזה שנערך בלשכת מנכ"ל חברת החשמל בחיפה, היה במעמד שגריר קוריאה בישראל, מה יאנג-סאם בכירי חברת החשמל ביניהם מנכ"ל החברה עמוס לסקר , סמנכ"ל פרוייקטים הנדסיים, יעקב (יאשה) חאין וכן נציגי "דוסאן" בראשם דאנגסו סו, מנכ"ל החברה.

לסקר ציין כי, חברת החשמל תעשה כל שביכולתה כדי שבקיץ 2013 היא תוכל לספק את כל הביקושים לחשמל. דאנגסו סו אמר, כי הוא מתחייב שחברת "דוסאן" תעשה כל מאמץ לבצע את הפרויקט באיכות גבוהה, תוך ניצול כל היכולות והמומחיות שלה ובהתאם ללוח הזמנים שנקבע.