נוחי דנקנר: "רכישת 'מעריב' היא עבורנו הזדמנות עסקית"

בסך-הכול הרוויחה IDB פיתוח בשנת 804 מיליון שקל בשנת 2010, ו-IDB אחזקות הרוויחה 554 מיליון שקל בסיכום שנתי

קבוצת IDB בבעלות נוחי דנקנר מפרסמת היום (ד') את הדוחות לשנת 2010 ומסכמת שנה. בסך הכל הרוויחה IDB פיתוח בשנת 804 מיליון שקל בשנת 2010 ו-IDB אחזקות הרוויחה 554 מיליון שקל בסיכום שנתי.

"אנו מסכמים היום שנה של פעילות עסקית ענפה בקבוצת IDB, תוך המשך התמודדות טובה של חברות הקבוצה, המנהלים והעובדים עם הסביבה הכלכלית הדינאמית ועם המצבים המשתנים בשווקים הפיננסים שנוצרו בעקבות המשבר", אמר נוחי דנקנר בישיבת הדירקטריון.

"הדבר בא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של מרבית החברות התפעוליות בקבוצה וכן בפעילות העסקית היזמית הנמרצת שבאה לידי ביטוי בין היתר בעסקת הענק שחתמנו לשיתוף פעולה אסטרטגי בענף האגרוכימיה עם ממשלת סין, בהקמת קרן EMCO להשקעה עם קרדיט סוויס בשווקים מתעוררים, ולאחרונה גם בחתימת הסכם לרכישת מעריב", הוסיף דנקנר.

"שנת 2010 היתה שנה לא פשוטה אך חיובית לכלכלה העולמית בעיקר הודות להתאוששות רציפה של הכלכלה האמריקאית לצד הצמיחה המהירה של סין ושל מדינות מתפתחות נוספות, שתרמו להמשך היציאה של העולם מן המשבר חרף הבעיות הקשות של מספר משקים אירופאים". "בכפוף להתפתחויות גיאופוליטיות ביבשות שונות, כולל באזורנו, אנו סבורים כי המגמה החיובית של הכלכלה העולמית צפויה להימשך גם בשנת 2011.

"אנו עמלים בחודשים האחרונים על עסקת המיזוג של מכתשים אגן עם כמצ'יינה שבבעלות ממשלת סין. אנו מקווים להשלים את המהלך בזמן הקרוב, ולהצעיד את מכתשים אגן המשותפת לשגשוג ולצמיחה".

בהתייחס לרכישת מעריב ע"י דסק"ש אמר דנקנר כי אמנם העסקה טרם הושלמה, אך ביום שישי האחרון, יום לאחר חתימת ההסכם, העבירה דסק"ש לעיתון סך של 20 מיליון שקל. "עבורנו זו הזדמנות עסקית שתאפשר התמודדות שווה מול המתחרים בשוק התקשורת. בד בבד, זהו גם מהלך חברתי-דמוקרטי אשר יתרום להעשרת השיח הציבורי, ולחיזוק התחרותיות והדמוקרטיה במדינת ישראל. מעריב יהיה עיתון ישראלי, ציוני ופטריוטי המחוייב לשלטון החוק ולחופש הביטוי, תוך שימת לב ודגש על רגישות חברתית".