אישור למגמת העלייה

מהלך מעל 1,330 נקודות יאשר את המשך מגמת העלייה בת"א 25

על רקע התבססות מגמת העליה בוול סטריט, גם ת"א- 25 עלה מעל 1,300 וכפי שציינתי בשבוע שעבר, מדובר באישור לחזרתו למגמת עליה ארוכת טווח. התמיכה לטווח הקצר עומדת כרגע על 1,315. מהלך מתחת ל-1,315 יחשב סימן דובי. התמיכה הקריטית לטווח הארוך ממוקמת כרגע, פחות או יותר, בין 1,270 ל-1,280. מהלך מתחת לאזור הזה, שאינו צפוי כרגע, יחייב הערכות מחודשת ועדכון תרחישים.

מהלך מעל 1,330 יאשר את המשך מגמת העליה כאשר במקרה כזה, רמת ה-1,330 תתגבש כרמת התמיכה לטווח הקצר ורמת ה-1,315 תעבור לסטטוס של תמיכה לטווח הבינוני.

בוול סטריט נמשכה כאמור המגמה החיובית. ה-S&P 500 התמקם יפה מעל 1,304 ונראה שהלחץ לתיקון, שהוביל לירידה מהשיא הקודם, נמוג. הצפייה היא להמשך עליה במסגרת מגמת העליה ארוכת הטווח. התמיכה לטווח הקצר ממוקמת כרגע ב-1,319 ונראה שניתן למקם הגנה מתחת לרמה הזו. ה-S&P500 לא אמור לרדת מתחת ל-1,319 ואם ירד, יהיה זה סימן דובי. מהלך מעל 1,343 יחשב סימן שורי נוסף.

במקביל לעליית ה-S&P 500 גם מניות האנרגיה חזרו לעלות אחרי יומיים שלושה של לחץ כלפי מטה. קחו למשל את COP שבתיק קניון המניות שחצתה את שער ה-80 דולר כלפי מעלה והורידה מסדר היום את האפשרות לתבנית של פסגה כפולה שממנה תתפתח מגמת ירידה. הדבר לא מפריע למניות סקטור התחבורה, סקטור שסובל מעליית מחירי הדלק, לעלות בכל זאת וזו עוד אינדיקציה לעוצמת השוק. FDX היא נציגת הסקטור בתיק קניון המניות והיא ממריאה בנחת.

הבחירה היפנית

בקרב המניות היפניות ניתן לראות שונות. מניות הפיננסיים עדיין נלחצות כלפי מטה (MTU ו-MFG שבתיק קניון המניות). אבל, מניות הקשורות בתשתיות ותעשיה כמו MITSY ו-KUB ממשיכות להיות בעלות פוטנציאל לעלייה מיידית וכך גם מניות החברות היצירתיות שלנו שלא נמצאות בתיק הקניון משום שהן לא נכללות ברשימת מסחר ראשית אבל בהחלט רלבנטיות להשקעה. מדובר בניסאן ( NSANY) ובנינטנדו (NTDOY).

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.