תוכן מקודם

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מכביית העסקים

מכביית העסקים- לא רק בספורט, לא רק פעם בארבע שנים: אנשי עסקים יהודיים בשנות ה-30 וה-50 לחייהם ומנהלים בכירים במשק בישראל

המכבייה, גרסת הטוקסידו: ארגון מכבי העולמי יזם לפני כשנתיים את "פורום העסקים של מכבי" (MBF )- קהילה בינלאומית שחבריה הם אנשי עסקים יהודיים בשנות ה-30 עד ה-50 לחייהם, ומנהלים בכירים במשק הישראלי בגילאים הללו. מעין קבוצת דור העתיד (העסקי) של יהדות העולם, המעוניינת לקלוט לתוכה כישרונות מהמגזר העסקי, כאלו שהם חדורי אמביציה ורוח התנדבות.

המהלך נשא פרי תוך זמן קצר, ובתוך פחות משנתיים מנתה הקהילה, שיהיה נכון יותר לכנותה ארגון, כ-500 חברים, המקיימים ביניהם קשרים חברתיים, עסקיים ואישיים. הנה לכם רשת חברתית פעילה, נמרצת, עם חזון ואפילו עם תוכנית עסקית, שלא צמחה מתוך פייסבוק או לינקדין.

אחת ממטרות הארגון היא חיזוק הקשרים העסקיים בין יהודי התפוצות, ויש שישאלו מה חדש בכך. ובכן, נכון, יהודים שולטים בעולם העסקים, זה לא חדש. מה שחדש הוא שיתוף הפעולה בין אנשי עסקים מהדור הצעיר, שיתוף פעולה שהוא עסקי, חברתי, בתוספת מחשבה על הדורות הבאים. מעבר לכך, הכוח של התאגדות כזו הוא עצום. מדובר במנגנון חוצה יבשות המבוסס על מוצא אך בעיקר על קשר רגשי, שמאפשר הזרמת תרומות ענק לתעשייה הישראלית, כמו גם למינוף מיזמים עסקיים בבעלות יהודים, במדינת ישראל.

אם הוזמנתם לאירוע הקוקטייל של הפורום, שהתקיים בתל אביב בחודש שעבר, הייתם מזהים כמה דמויות מוכרות מהמשק הישראלי. השמות הבולטים המוכרים מבין חברי הפורום הם אייל טיברגר, מנכ"ל מכבי העולמית, שמעון אלקבץ (מנכ"ל הראל פיננסים), אודי רקנאטי (יו"ר הראל פיננסים), אריק שטיינברג (יו"ר פסגות), ועידן עופר.

הללו, ככלל חברי הפורום, שרובם מתחומי הפיננסים, ההי-טק, קלין-טק, בעלי מקצועות חופשיים ומקצתם מהמגזר הממשלתי, שמו לעצמם כמה יעדים עיקריים, בהם קידום מנהיגים עסקיים, כאלה שכבר מצויים בגזרת העסקים הבינלאומיים, או כאלה שהנם בעלי ניסיון מוכח בעשייה עסקית, ציבורית או פרלמנטארית. היעד השני הוא מציאת מימון ותמיכות ותרומות לגופים בעלי זיקה יהודית הזקוקים לכך.

כעת ניצב הארגון בפתחה של פעילות ענפה, השמה דגש פחות על צירוף חברים חדשים ויותר על גיבוש דרכים להשגת יעדים ראשוניים פנימיים.

לשם כך, מתכנן הפורום להקים סניפים בערים גדולות ברחבי העולם, כאשר כל סניף יפעל כיחידה נפרדת, כפופה היררכית לוועדה העליונה של הארגון.

כל סניף ייזום הרצאות עם דמויות מפתח במגזר העסקי, מפגשים עם נושאי משרות בכירות בקהילה העסקית, היכרויות ויצירת הזדמנויות עסקיות עבור החברים, וכן מסעות התנדבות למטרות גיוסי כספים, תרומות ומטרות חברתיות.

באופן מפתיע למדי, הארגון שומר על האפלה תקשורתית ובאופן כללי על סיקור צנוע של פעילות. ייתכן וזהו קוד עליו הוחלט מלכתחילה, אולם ייתכן וההתחברות על בסיס מניע שיש בו מידה רבה של פעילות חברתית התנדבותית, ולא פעילות נטוורקינג מיוחצנת ומנקרת עיניים, היא שהביאה לכך שהארגון ופעילותו נשמרים עד כמה שניתן בחדרי חדרים. מי שטרם שמע על הפורום ומעוניין בכל זאת לנסות ולהצטרף, מוזמן לפנות לאתר האינטרנט של הפורום: www.maccabibusinessforum.org

aaaaרוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988