רעידת אדמה הורגשה ברחבי הארץ; אזהרת צונאמי בכרתים

מאגף סיסמולוגיה במכון הגיאופיזי לישראל נמסר כי מוקד רעידת האדמה היה באזור כרתים בעוצמה של כ-6 בסולם ריכטר

רעידת אדמה קלה הורגשה לפני זמן קצר באזור המרכז. את הרעידה הרגישו היטב תושבים באזור השרון, גוש דן, מישוב החוף הדרומי והשפלה. לא דווח על נפגעים או נזק.

מאגף סיסמולוגיה במכון הגיאופיזי לישראל נמסר כי מוקד רעידת האדמה היה באזור כרתים בעוצמה של כ-6 בסולם ריכטר. נציין כי באי היווני כרתים הוכרזה אזהרת צונאמי.

נזכיר כי לפני כשבוע קבע מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, כי "ממשלות ישראל לדורותיהן הביאו לידי מחדל חמור ומתמשך לאורך שנים בטיפול בהיערכות ובמוכנות לאסון רעידת אדמה". זאת, בדו"ח מיוחד שהוא פרסם על עמידות מבנים ותשתיות ברעידות אדמה.

הדו"ח התפרסם על רקע התמונות הקשות המגיעות כל העת מאסון הטבע ביפן והחששות הגוברים מפני תוצאות הרות אסון של רעידת אדמה בישראל. לינדנשטראוס מציין בדו"ח, כי התרחשותו של אסון רעידת אדמה בישראל, שעלול לגבות אלפי קורבנות בנפש ולגרום נזקים ניכרים לרכוש ולמבנים, היא כמעט ודאית, וכי "רעידת אדמה כזאת בוא תבוא, במוקדם או במאוחר".

לדבריו, תקצוב חסר וקיצוצי תקציב במשך שנים, שנעשו בלא שנבחנה באורח מקיף השפעתם על ההיערכות לחירום, הביאו לפגיעה קשה במוכנות ישראל לאירוע רעידה.