אובמה: הפחתת התלות בנפט תעזור ליצור מקומות עבודה

"עלינו להפחית את ייבוא הנפט בשליש עד 2025. כשנעשה את זה, הכלכלה שלנו תהיה פחות פגיעה לתנודתיות הגבוהה במחירי הנפט. במקביל, נייצר הרבה מקומות עבודה"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אתמול בנאום הרדיו השבועי שלו כי הפחתת התלות בנפט מיובא והמשך מעבר לאנרגיות מתחדשות תעזור לחזק את המומנטום החיובי בשוק העבודה וליצור עוד מקומות עבודה חדשים.

"עלינו להפחית את ייבוא הנפט בשליש עד 2025. כשנעשה את זה, הכלכלה שלנו תהיה פחות פגיעה לתנודתיות הגבוהה במחירי הנפט. במקביל, נייצר הרבה מקומות עבודה חדשים ועסקים לאורכה ולרוחבה של המדינה על ידי ניצול המשאב הכי חשוב שלנו: היצירתיות והחדשנות", אמר אובמה.

ביום שישי פורסם דוח התעסוקה האמריקני לחודש מארס והפתיע לטובה. המשק האמריקני הוסיף בחודש שעבר 216 אלף משרות חדשות, לעומת צפי כלכלנים לתוספת של 191 אלף משרות בלבד בחודש החולף, בהמשך להוספה של 192 אלף משרות בחודש פברואר. גם שיעור האבטלה ממשיך לרדת, ב-0.1% לרמה של 8.8%, לעומת צפי כלכלנים לכך ששיעור האבטלה יישאר ללא שינוי על 8.9%. בכך נסוג שיעור האבטלה לרמתו הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2009.

בשבוע שעבר נאם אובמה והציג את מדיניות האנרגיה של ארה"ב לעשור הקרוב. אובמה דיבר על תוכניתו להוריד את יבוא הנפט של ארה"ב בשליש בעשור הקרוב ולהאיץ את תפוקת האנרגיה האמריקנית. דברי אובמה באים על רקע העלייה החדה במחיר הנפט הנמצא זה זמן רב מעל 100 דולר לחבית. אובמה נשא את נאומו באוניברסיטת ג'ורג'טאון וקורא לחתוך את ייבוא הנפט בשליש עד שנת 2025. "ארה"ב חייבת להפיק יותר נפט", אמר אובמה. "עכשיו ככל שהכלכלה העולמית מתאוששת הביקוש לנפט חוזר לרמות גבוהות וההשפעה על הצרכנים לא מאחרת לבוא, העלייה במחיר הדלק פגעה בצרכנים", אמר.

אובמה הדגיש כי בכל פעם שחלה עלייה של 10 דולר לחבית נפט זה מוביל לעלייה של 25 סנט לפחות שמתגלגלת לצרכנים. התנודתיות במחיר הנפט צפויה להמשיך לטווח הרחוק מכיון שהשווקים המתפתחים כמו הודו וסין צורכים יותר נפט. "אנו נמשיך להיות קורבן לתנודתיות הרבה בשוק הנפט עד אשר נהיה רציניים לגבי מדיניות אנרגיה ארוכת טווח שתגן מפני הסיכון מהתלות הרבה בשוק הנפט".