בדויטשה בנק מעדיפים את בזק ופרטנר על פני סלקום

"הרגולציה תיטיב בעיקר עם בזק וב-2011 צפויה למשקיעים תשואת דיבידנד של כ-11.5%" ■ "פרטנר תוכל לשמור על רווחיות בעקבות צעדים שתנקוט ב-2011"

"סלקום פחות אטרקטיבית מבזק ומפרטנר ופגיעה יותר מכניסתן של המפעילות הוירטואליות לשוק התקשורת", כך מעריכים כלכלני דויטשה בנק בסקירה על חברות התקשורת בישראל שהגיעה לידי "גלובס".

על פי כלכלני הבנק, הרגולציה תיטיב בעיקר עם בזק וב-2011 צפויה למשקיעים תשואת דיבידנד של כ-11.5%. "על אף ההנחיה שבאה מוועדת חייק למכירת תשתית התקשורת הנייחת עבור המפעילים השונים, ההטבות שבזק תקבל, פוטנציאלית, הן בעלות ערך רב יותר", מעריכים בסקירה. בדויטשה בנק מותירים המלצת קנייה לבזק במחיר יעד של 11.4 שקל. בהתייחס לחברת פרטנר, צופים בדויטשה בנק תשואת דיבידנד של כ-10.7% ב-2011 ומותירים המלצת קנייה במחיר יעד של 80 שקל.

"פרטנר תוכל לשמור על רווחיות בעקבות צעדים שתנקוט ב-2011", מעריך הכלכלן ריצ'רד גסו, כותב הסקירה. עוד מציין כלכלן הבנק בנימוק להמלצה החיובית על החברה כי לאור המיזוג עם סמייל 012 לפרטנר תהיינה אפשרויות להתייעלויות ותהיה אפשרות לספק חבילות תקשורת בדומה לבזק. גסו מעריך כי על אף שתשואת הדיבידנד של סלקום אטרקטיבית, סלקום פחות אטרקטיבית מבזק ומפרטנר ופגיעה ביחס למתחרות מכניסתן האפשרית של המפעילות הוירטואליות - MVNO.

המפעילות הוירטואליות צפויות להשיג נתח שוק של כ-3%

"תשואת הדיבידנד של החברות בסקטור עדיין אטרקטיבית על אף סביבת חוסר הוודאות הנובעת מהשינויים הרגולטורים. הורדת דמי הקישוריות וכניסתן של המפעילות הוירטואליות הופכים את השנה לשנה קשה עבור חברות הסלולר. החברות בסקטור יצליחו לקזז את מרבית הפגיעה בהן בעקבות התייעלות והתמקדות בשוק הסמארטפונס ובשל פעילות התוכן והמידע שתגדל", מעריכים הכלכלנים. בדויטשה בנק מעריכים כי שינויים אלה לא יקזזו את כל הפגיעה שתגרם לחברות שהרי בשנת 2011, צופה גסו ירידה של 10-13% ברווח ובשנים שלאחר מכן צפויה להישאר רווחיות יציבה בסלקום ועליה קלה ברווחים של פרטנר.

גסו מעריך כי המפעילות הוירטואליות צפויות להשיג נתח שוק של כ-3% כל שנה בשלוש השנים הראשונות לכניסתן לאחר ההשקה של פעילותן במחצית השנייה של 2011. עם זאת, המפעילות הוירטואליות צפויות בעיקר להיכנס לחלק שמעניק שיחות קוליות בתשלום מראש (prepaid voice market) ומכיוון שזה החלק הנמוך של השוק הפגיעה ברווחיות של הספקיות הקיימות תהיה נמוכה יחסית.

הפגיעה העיקרית ברווחיות דווקא תגיע מהירידה החדה בעלות דמי הקישוריות וכן ירידה חדה בקנסות על הפרת התחייבות. הצניחה בתשלום דמי הקישוריות תפגע באופן משמעותי בהכנסות וברווחיות של הספקיות ואילו הורדת הקנסות על ההתחייבויות לא תפגע כל כך בהכנסות אך תוביל לעלייה בהוצאות השיווק.