מניית הערב: מי קיבלה המלצה עם אפסייד של 94%?

האנליסט מארק מונן, שנחשב לאחד האנליסטים המובילים בוול-סטריט בתחום הביוטכנולוגיה, פרסם היום סקירה עם המלצת "קניה" לפלוריסטם במחיר יעד של 5 דולר

מניית חברת הביומד פלוריסטם מזנקת בכ-10% במסחר בניו-יורק, לאחר שקיבלה המלצה חמה מבית ההשקעות נידהם.

האנליסט מארק מונן, שנחשב לאחד האנליסטים המובילים בוול-סטריט בתחום הביוטכנולוגיה, פרסם היום (ב') סקירה עם המלצת "קניה" במחיר יעד של 5 דולר, פרמיה של כ-94% על מחיר הסגירה ביום שישי.

הסיבות המרכזיות להמלצה, על פי מונן, טמונות בשיטת הייצור של פלוריסטם. לדבריו - יכולת הגידול התלת ממדית של המוצר האלוגנאי אינה מצריכה התאמה גנטית ולכן מדובר במוצר מדף עם פוטנציאל מכירות משמעותי, התוצאות הקליניות הטובות מהניסוי הראשון וגודל השוק של האינדיקציה.

בנוסף, מונן מזכיר גם את עסקת מזובלסט ואת העובדה שהיא יכולה להשפיע לטובה גם על פלוריסטם.

מניית פלוריסטם אינה מיועדת לבעלי לב חלש. המניה עמדה עד אמצע ספטמבר 2010 בטווח של 1-1.2 דולר, בחודשים שעד תחילת 2011 ביצעה עליית מדרגה לטווח של 1.4-1.6 דולר ובמהלך ינואר השנה זינקה עד ל-4.2 דולר. לאחר מכן התרסקה עד ל-2.24 דולר באמצע מארס.

לפני כשלושה שבועות הודיעה החברה על שיתוף פעולה חדש עם המרכז הרפואי של אוניברסיטת ניו יורק לצורך מחקר משותף בתאי גזע מהשלייה. המחקר, שייערך במרכז הרפואי של האוניברסיטה, יבחן את השימוש בתאי גזע מהשלייה של פלוריסטם לריפוי פצעים בגפיים סוכרתיות בקרב בעלי חיים.

במהלך הניסויים תיבחן השפעתו של השימוש בתאי גזע מהשלייה על מהירות ואיכות ההחלמה של פצעים סוכרתיים. המידע שיתקבל בניסוי הנוכחי עשוי לסלול את הדרך לניסוי קליני בבני אדם באינדיקציה זו בהמשך. מתווה הניסוי יוגש למוסד הלאומי לבריאות של משרד הבריאות האמריקני לשם קבלת מימון חלקי לעלויות המחקר.

בראש צוות החוקרים יעמוד ד"ר וויליאם צ'ן, מנהל היחידה לריפוי פצעים ורפואה משקמת במרכז לריפוי פצעים באוניברסיטת ניו יורק, אשר ציין כי "מחלת הסוכרת תוקפת כ-170 מיליון אנשים ברחבי העולם. פצעים סוכרתיים הם הגורם מספר אחד לקטיעות גפיים בחולים. מאז 1998 לא חלה התפתחות משמעותית בתחום ריפוי הפצעים הסוכרתיים וישנו צורך עז בפתרונות חדשים שיסייעו לטיפול והחלמה, וימנעו קטיעות גפיים ואף מקרי מוות קשורים".

לאחרונה, נזכיר, דיווחה פלוריסטם על כך שקיבלה אישור משותף מרשויות הבריאות באירופה (EMA) ובארצות הברית (FDA) להתקדם ישירות לשלב השלישי של הניסוי בתאי גזע מהשלייה בחולים הסובלים מטרשת עורקים חמורה בגפיים.