קרן קליינר פרקינס הובילה גיוס של 18 מיליון דולר לקיימא

הגיוס בוצע לפי שווי של 40-45 מיליון דולר אחרי הכסף ■ החברה עוסקת בטכנולוגיות לשיפור התפוקה החקלאית בעשרות אחוזים ■ גייסה עד כה 26 מיליון דולר

לפי המגמות בשוק הסחורות, גם תחום המזון בעולם אמור לחוות עליית מחירים דרסטית בשנה הקרובה. זו גם הסיבה לפיתוח טכנולוגיות לשיפור התפוקה החקלאית.

חברת האגרו-טק Kiima הישראלית מינפה את תנאי השוק לצורך גיוס של 18 מיליון דולר נוספים, בהובלת קרן קליינר פרקינס והמשקיעים הקיימים - קרן DFJ-תמיר פישמן וקרן DFJ עצמה. סבב הגיוס בוצע לפי שווי של 40-45 מיליון דולר אחרי הכסף.

ד"ר דורון גל, מנכ"ל החברה, הקים את קיימא (לשעבר ביופיול אינטרנשיונל) בשנת 2006. החברה מפתחת טכנולוגיות גידול המאפשרות, לדברי החברה, עלייה של בין עשרות אחוזים ועד יותר מתפוקה מוכפלת של גידולי שדה. לטענת החברה, הגידול מתבצע מבלי לפגוע בדנ"א שלו, מה שהופך את הפתרון למוצלח.

כיום פועלת החברה בכל העולם, בדגש על סין שמעוניינת לספק פתרונות שמייעלים את תפוקת המזון בשטחה.

"מה שאטרקטיבי בקיימא זה שהטכנולוגיה פשוט עובדת", טוען אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן לגבי הצלחת הגיוס. קיימא עתידה לנסות בזמן הקרוב לחדור למגוון שווקים, והפיתוח הטכנולוגי שדורש שטחים נרחבים וזמן פיתוח ארוך בא לידי ביטוי בסכומי כסף ניכרים. החברה גייסה עד כה 26 מיליון דולר.

קיימא התחילה בתחום הביו-דיזל, כלומר פיתוח תחליף צמחי לנפט שיכול לשמש בשוק הרכב. אלא שמצאה שימוש מוצלח יותר בהמשך הדרך.

בעבר טענה קיימא כי היא מתכננת להקים חברה משותפת עם הממשל הסיני לצורך שיווק הפתרונות בסין ואף במדינות אחרות. בקיימא מועסקים 30 עובדים.