הסלמה בדרום הארץ; טילים נפלו באזור אשקלון

(עדכון) - נמשך הירי לעבר יישובי הדרום ■ אהוד ברק: "כשנשתלט על עזה - נמוטט את שלטון חמאס" ■ אובמה יעביר לישראל 205 מ' ד' להצטיידות ב"כיפת ברזל"

ההסלמה בדרום לא נרגעת: למעלה מ-120 רקטות נורו עד כה על ידי ארגוני הטרור ברצועה לעבר יישובי הדרום. לצד זאת, יש גם הצלחות למערכת כיפת ברזל שהצליחה עד כה ליירט 9 רקטות קסאם וטילי גראד. הבוקר (א') נורו שלוש פצצות מרגמה מעזה לשטח ישראל, והן התפוצצו בשטח פתוח ללא נפגעים.

בעקבות היירוטים המוצלחים במהלך סוף השבוע, ובעקבות המלצת מערכת הביטחון, צפויה הממשלה לאשר הבוקר הצטיידות במערכות נוספות של "כיפת ברזל". לפי דיווח בגלי צה"ל, ארה"ב החליטה להעביר לישראל 205 מיליון דולר להצטיידות בסוללות נוספות של "כיפת ברזל".

עם זאת, לפי דיווח בגלי צה"ל, הבוקר נורו 2 רקטות לעבר יישובי הדרום. 2 הרקטות נפלו בשטח פתוח ולא היו נפגעים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו איים בישיבת הממשלה השבועית שנערכה הבוקר, להחריף את תגובת ישראל לירי הרקטות, אם זה יימשך: "בסוף השבוע אני קיימתי דיונים עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ, והמדיניות שלנו היא ברורה: אם יימשכו הפגיעות באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל התגובה תהייה קשה בהרבה".

ברק: "כשאין הכרח, לא צריך לפעול"

שר הביטחון אהוד ברק אמנם הביע שביעות רצון מפעילות מערכת "כיפת ברזל" בימים האחרונים, אבל סבור שפתרון הרמטי למצב יגיע רק באמצעות כניסה מחודשת לרצועת עזה. בריאיון שהעניק הבוקר לאריה גולן ברשת ב' של "קול ישראל", אמר ברק: "אני מזכיר לכולם שברצועה יש אלפי רקטות. זה לא מספיק שאיזה גדוד ייכנס לשם ואפילו לא אוגדה. בסופו של דבר, מיטוט השלטון בעזה יגיע על ידי זה שאנחנו נשתלט על רצועת עזה וניכנס".

עם זאת, אמר ברק כי תמונת המצב הנוכחית בדרום אינה דורשת, לפי שעה, מהלך מסיבי דוגמת זה: "היינו בעזה יותר מ-40 שנה. אריאל שרון, שלא חשוד באהבת ערבים יותר מאביגדור ליברמן וגם לא ב'צמחונות יתר' בהפעלת הכוח שלנו, היה מי שבסופו של דבר ואחרי כמעט 40 שנה הורה על יציאת צה"ל מרצועת עזה עד החייל והמתיישב האחרון. גם איפוק זה כוח, וכל האפשרויות בידינו. אנחנו לא מבטלים שום דבר, לא מפרקים את צה"ל ולא מפסיקים לתכנן. חמאס משתכלל וצה"ל משתכלל. אם יהיה הכרח אנחנו נפעל, אבל כשאין הכרח - לא צריך לפעול".

ברשויות המקומיות והאזוריות בדרום מתכוננים להמשך ההסלמה: הבוקר לא יתקיימו לימודים במעונות היום ובמוסדות החינוך המיוחד בבאר שבע, אשדוד, אשקלון קריית גת ונתיבות. ביישובי עוטף עזה ילמדו כרגיל, אם כי מרבית התלמידים יצאו כבר לחופשת הפסח.

מוסיף להיות קשה מצבו של הפצוע מ"אוטובוס הילדים הצהוב"

בכיר חמאס, תייסיר סעיד סלימאן, חוסל אתמול בתקיפת חיל האוויר בעזה בשיתוף השב"כ. מדובר במי שהיה מעורב בחטיפת גלעד שליט. משפחתו של החייל החטוף עודכנה ונועם שליט אמר בתגובה: "חיסול כזה או אחר לא יחזיר את גלעד הביתה".

במהלך סוף השבוע, מאז פגיעת טיל הנ"ט באוטובוס התלמידים סמוך לקיבוץ סעד, פועלים ברצועת עזה כוחות משולבים של צה"ל מחיל האוויר, שריון וכוחות רגלים. כלי טיס של חיל האוויר ביצעו תקיפות של 15 יעדים ברצועה, ביניהם תשתיות טרור, מוצבים, מנהרות הברחה ואתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה.

מצבו של דניאל ויפליך בן ה-16, שנפצע אנוש בירי טיל הנ"ט על אוטובוס התלמידים בצומת סעד, מוסיף להיות קשה. אין שיפור במצבו והוא עדיין לא התעורר מהתרדמת.

מערכת "כיפת ברזל" יירטה אמש רקטת גראד שנורתה לעבר העיר אשקלון. מדובר ביירוט התשיעי המוצלח מאז הופעלה המערכת לראשונה ביום חמישי האחרון, ובמערכת הביטחון אומרים שמדובר בהצלחה גדולה.