"האוצר לא מבין - ישראלים פשוט לא מוכנים לעבוד בבנייה"

דניה סיבוס פתחה קורס מנופאים, התחייבה להעסיק את הבוגרים ואף משלמת 5,000 שקל לחודש לכל תלמיד - ובכל זאת רק 16 עובדים ישראלים נרשמו לקורס

בעקבות החלטת הממשלה על צמצום מספר העובדים הזרים בענף הבנייה ולנוכח עמדת בנק ישראל כנגד הרחבת ההיתרים להעסקת עובדים זרים בענף, הולך בחודשים האחרונים וגדל המחסור בעובדים ופרוייקטי בינוי רבים מתעכבים. התוצאה הבלתי נמנעת - בניגוד לכל ההכרזות - מחירי הדירות בשוק - עולים ועולים.

בניסיון לצמצם את הבעיה, פתחה דניה סיבוס , חברת הבינוי והתשתיות הגדולה בישראל, קורס מפעילי מנופים בשיתוף עם הקרן לעידוד ענף הבנייה של משרד התמ"ת. הקורס כולל 320 שעות עיוניות בכיתה ועוד 240 שעות של הכשרה מעשית על גבי עגורנים באתרי הבנייה של החברה.

עלות הכשרת כל משתתף בקורס הינה כ-7,330 שקל כאשר הקרן לעידוד ענף הבנייה של משרד התמ"ת מממנת 75% מעלות הקורס. בתום 4 חודשי הקורס, יקבלו העובדים הסמכה כמפעילי עגורן צריח - מקצוע מבוקש שהכנסה יפה בצידו. דניה סיבוס, התחייבה להעסיק את הבוגרים ואף משלמת 5,000 שקל לחודש לכל תלמיד, ובכל זאת לקורס נרשמו רק 16 עובדים ישראלים בלבד.

מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג מציין: "דניה סיבוס בונה בישראל יותר מ-60 פרויקטים גדולים במקביל ואנחנו מעסיקים אלפי עובדי בניין. אנו עושים את כל המאמצים לקלוט עובדים ישראלים לענף הבנייה אבל הנה גם כשאנחנו מציעים תנאים כל כך אטרקטיבים לקורס הכשרה - נרשמים פחות מ-20 איש".