הפרקליטות מערערת: להאשים מחדש את רואי החשבון בפרשת פיקסל

בימ"ש השלום ביטל לאחרונה את האישום נגד רוה"ח מרדכי גרינוולד ואליעזר אבוגני, שהואשמו בעבירות מס‏ בפרשת פיקסל, זאת לאחר שהפרקליטות‏ השתהתה בהגשת כתב אישום מתוקן

‏‎‎פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב ערעור על החלטתה של שופטת השלום בתל-אביב, דניאלה שריזלי, למחוק את כתב האישום נגד רואי החשבון מרדכי גרינוולד ואליעזר אבוגני, שותפים בפירמת ‏ארנסט אנד יאנג‏-‏קוסט-פורר‏-גבאי את קסירר, שהואשמו בעבירות מס‏ בפרשת פיקסל.

הפרקליטות מבקשת מהמחוזי כי יעמיד על כנו מחדש את כתב האישום, ויחזיר את התיק לשלום, כדי שינהל את ההליך.

בכתב האישום המקורי נטען כי גרינוולד ואבוגני הציגו בדוחות למס הכנסה של חברת פיקסל מצגים מטעים, בכוונה לסייע לבעלי החברה, רמי וייץ וגיא פורן, להתחמק ממס על מכירת מניות פיקסל לחברת ‏T2‎‏.

במארס אשתקד ‏ביטלה שריזלי שניים מ-3 האישומים נגד גרינוולד ואבוגני, זאת לאחר שקיבלה את טענתם המקדמית ל"הגנה מן הצדק", וקבעה כי החלטת הפרקליטות להעמידם לדין, אך לא להעמיד לדין את הנישומים, וייץ ופורן, שעבורם הם פעלו, חורגת ממתחם הסבירות באופן קיצוני.

לפני כחודשיים הורה השלום על ביטולו של כתב האישום כולו, אחר שהפרקליטות‏ השתהתה במשך כשנה מלהגיש כתב אישום מתוקן בתיק.

הפרקליטות טוענת כעת כי בית משפט השלום חרג מסמכותו בהחלטתו על ביטול כתבי האישום, מכיוון שהוא התעלם משיקול-הדעת המיוחד והעצמאי של התביעה להחליט את מי להעמיד לדין.

כן נטען כי בית המשפט התעלם מכך שאחריותם של רואי החשבון שונה מזו של הנישומים. ‏‎‎‏