לקראת דוחות צ'ק פוינט: RBC מעלה את מחיר היעד

החברה עצמה צופה הכנסות של 268-279 מיליון ד', ורווח נקי למניה של 59-62 סנט ■ מחיר היעד החדש משקף לצ'ק פוינט שווי שוק של 12.5 מיליארד ד'

צ'ק פוינט היא החברה הישראלית שתפתח את עונת הדוחות לרבעון הראשון של 2011, עם פרסום הדוחות שלה ביום חמישי הקרוב. באופן מסורתי, עונת הדוחות בוול סטריט נפתחת רשמית עם פרסום הדוח של יצרנית האלומיניום אלקואה, אירוע שיקרה היום לאחר סיום המסחר. צ'ק פוינט תפרסם את תוצאותיה שבועיים בלבד לאחר סיום הרבעון, כך שהיא תהיה אחת מהחברות הראשונות בוול סטריט, ולא רק בקרב הישראליות.

לפי תחזית האנליסטים, צ'ק פוינט צפויה לרשום ברבעון הכנסות של 276.7 מיליון דולר - ירידה לעומת הרבעון הקודם (משום שהרבעון הראשון הוא החלש ביותר עונתית), אך צמיחה של 12.9% ביחס לרבעון המקביל ב-2010. בשורה התחתונה, הצפי הוא לרווח נקי Non-GAAP (שלא על-פי כללי החשבונאות) של 62 סנט למניה, שהם כ-133 מיליון דולר. זאת בהשוואה ל-116.8 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.

התחזית של החברה עצמה היא להכנסות של 268-279 מיליון דולר, ורווח נקי למניה של 59-62 סנט.

במקביל - ורגע לפני הדוחות - האנליסטים של בנק ההשקעות הקנדי RBC מעלים היום את מחיר היעד למניית צ'ק פוינט ב-20%, מ-50 דולר ל-60 דולר. מחיר היעד החדש, שמשקף לחברה שווי שוק של 12.5 מיליארד דולר, נגזר מהמכפילים בהם נסחרות חברות דומות לצ'ק פוינט. נזכיר, שאת מחיר היעד הקודם צ'ק פוינט כבר עקפה, ומחיר היעד החדש גבוה ב-16.8% ממחיר השוק. ההמלצה של האנליסטים רוברט ברזה, מת'יו הדברג ודן ברגסטרום היא "תשואת יתר" והם מעריכים שביצועים טובים, לצד ביקוש גבוה, יביאו לדוחות רבעוניים טובים.

בנוסף, הם מציינים כי צ'ק פוינט ממשיכה לצבור בצפון אמריקה נתחי שוק על חשבון המתחרות שלה, ובהן סיסקו, וכי לקוחות קיימים מזמינים מוצרים חדשים, הזוכים לתגובות חיוביות. להערכת האנליסטים של RBC, יש מקום לאפסייד (פוטנציאל לצמיחה בהכנסות) בכל הקשור לתחזיות לשנת 2011 כולה.

צ'ק פוינט, שנוסדה ומנוהלת על-ידי גיל שויד, מספקת פתרונות לאבטחת מידע ואינטרנט. שווי השוק שלה בנאסד"ק נסק ב-90% מאז חודש יולי והגיע ל-10.7 מיליארד דולר. לפי נתוני בלומברג, 26 אנליסטים מסקרים כיום את מניית צ'ק פוינט: 16 מהם ממליצים על "קנייה", 10 ממליצים "החזק" ואף לא אחד ממליץ למכור את המניה. לעומת זאת, במחיר היעד הממוצע, העומד על 53.56 דולר, אין הרבה אפסייד והוא גבוה ב-4.3% בלבד ממחיר השוק.