סיעת העצמאות של ברק תמומן ב-229,425 שקל בחודש

ההסכם בין העצמאות והדרך השלישית יאפשר לראשונה להירשם כמפלגה על הפלטפורמה הקיימת של הדרך השלישית - ומתוקף כך לקבל כספי מימון מפלגות ■ העבודה תוותר לעצמאות על החובות, העצמאות לא תדרוש חלקה בנכסי העבודה

סיעת העצמאות, בראשות אהוד ברק, ומפלגתו של אביגדור קהלני, הדרך השלישית, חתמו על הסכם שיאפשר לעצמאות להירשם כמפלגה על הפלטפורמה הקיימת של הדרך השלישית ומתוקף כך לקבל כספי מימון מפלגות.

ההסכם נחתם לאחר שנבדק כי הדרך השלישית היא נטולת חובות ונכסים. מיד אחרי האישור שנתנה הבוקר ועדת הכנסת למהלך, יפעלו חברי העצמאות להקים מנגנונים ומוסדות למפלגה החדשה וישנו את שמה של הדרך השלישית ל"עצמאות".

במהלך הדיון היום התברר כי סיעת העצמאות ומפלגת העבודה הגיעו להסכם על פיו העצמאות לא תדרוש את נכסי העבודה, ובתמורה לא תתבקש להשתתף בתשלום החובות. זאת, מכיוון שנכסי העבודה שווי ערך לחובות המפלגה. על פי החוק סיעה שמתפלגת מסיעה קיימת אמורה לשאת בנטל החובות, אולם במקרה הנוכחי מכיוון ששתי הסיעות הגיעו להסכמה ביניהן, ועדת הכנסת נתנה לכך את הסכמתה.

על פי ההסכם שנחתם בין העבודה לעצמאות, יעמוד מימון המפלגות החודשי של העצמאות על 229,425 שקל בחודש. סיעת העצמאות, שמונה חמישה חברים, מקבלת עבור כל חבר כנסת 65 אלף שקל בחודש, אולם במסגרת ההסכם עם העבודה, היא מתחלקת עימה חצי-חצי. כל סיעה מקבל יחידת מימון נוספת עבור הוצאות המפלגה.

ח"כ דודו רותם (ישראל ביתנו) העיר הערה צינית בדיון ותהה האם סופה של העצמאות יהיה זהה לסופה של הדרך השלישית.