החג הזה כולנו יפן

המדינה נתונה תחת מתקפת איתני הטבע אך שוק המניות היפני מגלה עמידות מופלאה

אנחנו עומדים לפני תקופת מסחר דלילה בבורסה של תל אביב וסביר שעיקר המסחר בה יהיה שיקוף של מה שקורה בבורסות העולם. לפיכך נקדיש את כל הטור הנוכחי לחו"ל.

נתחיל ביפן. המדינה באמת נמצאת במתקפה אדירה של איתני הטבע ולעומתה, שוק המניות היפני מגלה עמידות מופלאה. מעניין מה זה אומר? הדחקה, אמונה שהאסון יעודד התפתחות? השלמה עם גורל שפוגש מניות זולות?

מכיוון שכמנתחים טכניים אנחנו אמורים לשקף מציאות ולהביט לעתיד התשובות לשאלות הנ"ל הן עבורנו עניין אינטלקטואלי. בפועל, אפשר, על פי הגרף, להמשיך לבנות פוזיציה יפנית.

EWJ היא ה-ETF המסורתית להשקעה ביפן. מראה ניצני עליה מעל רמת תמיכה. אזור ה-9.75 הצליח להחזיק את EWJ ועכשיו עליה לחזק אמון על ידי חציית ממוצע ל-200 יום השוכן בערך ב-10.3. מהלך מעל הממוצע יחשב סימן חיובי. כרגע היא בכיוון עליה.

גם בתיק קניון המניות גוברת ההשפעה היפנית. זו הייתה התוכנית לפני רעידת האדמה הראשונה ועכשיו אנחנו הולכים עם הגרפים וממשים אותה. כך ניתן למצוא את KUB, MFG שחזרה, MITSY , ו-SMFG. SFMG היא רכש חדש שמחזק את החשיפה הפיננסית של הקניון. יש לה תמיכה ב-5.87 דולר ואם האדמה לא תפער את פיה ותבלע אותה, התמיכה אמורה לעלות ולאפשר מהלך עליה נאה.

ומה בוול סטריט?

השבוע הופעלה אחרי תקופת הפוגה ממושכת ההגנה על תיק קניון המניות. היא נסגרה בהמשך אבל הדבר משקף את התזזיתיות של השוק. סה"כ השוק מפגין עוצמה אבל ה-S&P 500 סובל מהתנגדות באזור ה-1,343. על פי תוצאות המסחר ביום רביעי, הסיכויים לפריצה למעלה עלו. כדאי לשים לב לתמיכה ב-5,200 למדד הדאו תחבורה לעובדה שהוויקס נלחץ כלפי מטה ובסך הכל לעוצמה של רכיבים רבים המרכיבים את שוק המניות. גם התמיכה של מדד הנאסד"ק מעל 2,704 היא סימן חיובי מאוד. נקווה שבמהרה בימינו יחצה ה-S&P500 את רמת ה-1,343 כלפי מעלה ויאפשר להתמסר בעושר לנמנום החג.

ובזירה הישראלית, טבע שרדה את המתקפה האחרונה והתמיכה שלה מעל 49 דולר היא סימן חיובי לבאות.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. יועץ ניתוח טכני לאקסיומה בית השקעות.

אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.