הלך הילד, נשאר הפלא

ליונל מסי הצעיר מחולל עם הכדור באופן שגורם לצופה לספוק כפיים בתדהמה מול המסך

ליאו מסי ב"חדשות הספורט", יום ה' 23:00, "ספורט 5 "

בדרך-כלל אני נזהר מלהרבות כאן בהמלצות ספורט, אפילו "בעונה החמה" של ההכרעות במפעלי הספורט השונים, אבל הפעם לא מדובר בספורט ממש, אלא יותר באמנות. למרות שאיני חלק מהטרנד הברצלונאי (בכלל, אני לא מחבב אנשים שמחליפים בכל כמה עונות את חולצת הכדורגל שלהם לפי המודה האחרונה), הרי שליאו מסי הוא סיפור אחר.

לא אחת מתווכחים חובבי הכדורגל מי היה גדול יותר, פלה או מראדונה? אבל מבחינה טכנית, מסי עולה על שניהם. לא היה בתולדות הכדורגל שחקן כה מושלם, בעל רפרטואר מגוון כל-כך של יצירתיות פיזית ומחשבתית כאחד. לא צריך אפילו לאהוב כדורגל כדי להתפעל מליונל מסי, די להביט בתנועה שלו כדי להבחין שמדובר בפנומן.

ערוץ הספורט ישדר הערב (ה') קטעים של מסי שעד כה ניתן היה לראות בעיקר באינטרנט, כהכנה לשידור הראשון של הערוץ בתלת-ממד (ריאל מדריד-ברצלונה, מוצ"ש 23:00). ליונל הצעיר, ילד עם בעיית גדילה, מחולל שם עם הכדור באופן שגורם לצופה בבית לספוק כפיים בתדהמה מול המסך.

אם להיות פילוסופי לרגע, מדובר ביופי שעומד אפילו באמות המידה המחמירות של הפילוסוף הגרמני עמנואל קאנט: במסי של היום יש אמנם תכליתיות, אבל כשצופים במסי הילד, אתה אפילו לא מחכה שהוא יבקיע, אלא רק נהנה מחוסר-התכליתיות של כל היופי הזה.

זאת טלוויזיה במיטבה?

"טלוויזיה במיטבה", ו' 22:45, ערוץ 2

מדובר בגופה הראשונה בשדה-הקרב בין "קשת" ל"הוט" (או בין "קשת" ל"ידיעות אחרונות", תלוי מאיזה אספקט בוחנים את הסכסוך). "טלוויזיה במיטבה" כינסה את כוכבי ערוץ "ביפ" (ששייך לקשת ושהוסר מהפלטפורמה של הכבלים) לתוכנית "לייט-נייט" מושקעת, שגם אם לא תמיד הייתה ראויה לשמה המחייב, הרי שהצליחה לספק בכל תוכנית נתונה כמה רגעים של נחת. לכאורה ניתן היה לצפות שדווקא לקראת הקיץ (החופש הגדול) תהיה פריחה לז'אנר הזה, אבל בואו נדבר עסקים: לייט-נייט מושקע לא מחזיר את ההשקעה. ב"טלוויזיה במיטבה" יש טאלנטים קבועים: דודו ארז, שחר חסון ואבי אטינגר. יש כותבים, יש תחקירנים שצופים בטלוויזיה ומחפשים קטעים מצחיקים. התוצאה נעה בין "סביר" ל "לא רע בכלל", הרייטינג היה מחמיא, אבל ב"קשת" יודעים שאפשר להשיג רייטינג קצת פחות מרשים, לא ברמה שתתבטא בהכנסה מפרסומות, עם השקעה פחותה בהרבה. רק עוד חודש נוכל ליהנות מ"טלוויזיה במיטבה": העונה הנוכחית שלה קוצרה, ועונה נוספת לא תהיה. ערוץ "ביפ" שנאסף אל תוך "קשת", הולך ומתפוגג, ערוץ "קומדי סנטראל" שהעלו ב"הוט" במקומו לא מספק את הסחורה, חממת הטאלנטים נסגרה, וציבור הצופים הפסיד. צפו בתוכניות האחרונות בהחלט של "טלוויזיה במיטבה", היא לא אחידה ברמתה, אבל לרוב משעשעת. עושה רושם שעוד נתגעגע אליה כאשר הפקות של שקל ותשעים, תתפוסנה בקרוב את מקומה.

לא קשור

"עם סגולה", שבת 22:40, ערוץ 2 קשת

נשארים ב"קשת", הזכיינית ה"אלכימאית" של התעשייה, שם ניסו לבנות ערב של "מאסט סי טי.וי" במוצאי-שבת: חדשות השבת - במהדורה החזקה ביותר מבין כל תוכניות החדשות בשבוע, אחריה "כוכב נולד" ולסיום שלישיית "מה קשור" עם תוכניתם החדשה "עם סגולה". מסוג הערבים שאמורים לספק נושאי שיחה לפינות הקפה במשרדים בתחילת השבוע, כשמי שלא צפה - נדחק לקרן-זווית. נתוני הרייטינג של ערב ההשקה היו טובים מאוד, אבל מה באשר לתוכן? ובכן, צפיתי ב"עם סגולה" בנפש חפצה, מצפה למצוא כמה משפטי-מפתח לקחת איתי אל שבוע חדש. מוכן לצחוק אפילו מבדיחה בינונית כדי לסגור שבוע בחיוך. אך אבוי - אפילו חיוך אחד לא היה טמון ב"עם סגולה". לשלישיית "מה קשור" יש כישרון לא מבוטל וקסם עממי כובש, כזה שגורם לי להיות בעדם עוד לפני שפתחו את הפה, חבל שהכתיבה של התוכנית החדשה היא ברמה כה ירודה, עד שהאשראי המוקדם הזה לא החזיק אפילו עשר דקות של שידור. בהיתי ממושכות בציון ברוך למשל, ראשון בין שווים בשלישייה, וציינתי לעצמי שאפילו כאשר הוא מתפתל בתוכניתו של גיא פינס ומסביר שהוא ובר רפאלי רק ידידים, זה כבר מצחיק יותר. כמה זמן ייקח ל"מה קשור" להבין ש "עם סגולה" היא תוכנית רעה? וכמה זמן עוד ימשיכו הצופים לתת להם קרדיט, לפני שהמבוכה תגיע גם לטבלאות הרייטינג?