מובארק לחוקרו: "לא הוריתי לפזר את המפגינים באש חיה"

נשיא מצרים לשעבר, שנחקר בביה"ח, גער בחוקר: "שכחת מי אתה. אתה מדבר עם נשיא הרפובליקה" ■ החוקר השיב: "אתה אזרח מצרי רגיל עכשיו"

כלי תקשורת במצרים ממשיכים לחשוף פרטים מחקירתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, שאושפז בבית חולים לאחר שלקה בליבו.

מקור שסירב להזדהות תיאר בעיתון המצרי "אליום אל-סאביע" את החקירה שהתרחשה בבית החולים. לדבריו, בבוקר הגיע החוקר מוסטפה סולימאן לבית החולים בשארם א-שייח' שם אושפז מובארק. על פי אותו מקור, מובארק שכב על המיטה בקומה השנייה בבית החולים, כאשר החוקר מוסטפה סולימאן ישב על כיסא לידו. החקירה נפתחה בשאלה האופיינית, שבה ביקש ממנו החוקר למסור את "השם, הגיל והכתובת". מובארק ענה לשאלה זו בפירוט.

החוקר העלה בפני מובארק את ההאשמות נגדו, לפיהן הוא הורה להרוג מפגינים במהפכה של ה-25 בינואר. מובארק דחה בתוקף את ההאשמות. החוקר המשיך ואמר: "איך אתה משיב לטענת שר הפנים לשעבר, חביב אל עאדלי, שהוצאת הנחיות לפזר את המפגינים בכל דרך שהיא?". מובארק ענה: "כן הוריתי לפזר את המפגינים, אבל לא הזכרתי שימוש באש חיה או בכדורי גומי".

לדברי המקור, עברו 45 דקות והאווירה הפכה ליותר ויותר מתוחה. הנשיא לשעבר חזר כל הזמן על תשובה אחת: "לא הוריתי לירות במפגינים, עשיתי הרבה למען המדינה. אני מכיר בערך של חיי אזרח מצרי, לא הוריתי להרוג שום אזרח מצרי, הטענות של אל עאדלי שקריות".

המקור מתאר שבשלב הזה הופיעו על פנוי של הנשיא לשעבר סימני עייפות קשה. אחד המקורבים למובארק ביקש לעצור את החקירה לכמה דקות על מנת שיוכל הנשיא לשעבר לצבור כוח ולענות על השאלות בהרחבה. בזמן הזה, בניו של מובארק, גמאל ועלא, ישבו בחדר הסמוך ונמנעו מלהיכנס לחדר שבו נחקר אביהם.

לפי הדיווח, "לאחר מכן סלימאן המשיך את החקירה, שארכה כשעתיים וחצי. בסופה, ביקש החוקר מהמזכיר לרשום על הדף הראשון: "סודי ביותר - פגישת החקירה הראשונה של מובארק".

בדיווחים אחרים באתרים הערביים, מתוארת סצנה אחרת לפיה מובארק הביע את כעסו על "היחס המשפיל" במהלך החקירה וגער בחוקר: "שכחת מי אתה. אתה מדבר עם נשיא הרפובליקה". החוקר השיב למובארק הנזעם: "אל תרים את קולך, אתה אזרח מצרי רגיל עכשיו", והמשיך "אני מדבר איתך בכבוד ועליך להשיב לי על השאלות בלבד".