שופט בכיר במצרים: "מובארק צפוי לעונש מוות בתלייה"

זכריה שאלש, מי שעומד בראש בית המשפט לערעורים בקהיר, חוזה שחורות לנשיא המודח חוסני מובארק ■ לדעת שלאש, התסריט ה"אופטימי" כולל עונש מאסר עולם "בלבד"

אם יורשע בכך שהורה לנאמניו להרוג מפגינים במדינה, צפוי נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק לעונש מאסר עולם ואפילו להוצאה להורג בתלייה - כך מפרסם היום (ו') העיתון המצרי "אל אהרם", המצטט את נשיא בית המשפט לערעורים בקהיר, זכריה שאלש.

בימים האחרונים התקבלו דיווחים במצרים על מעצרו של הנשיא לשעבר יחד עם בני משפחתו, זאת בחשדות שונים, וביניהם גניבה של מיליארדים מהעם המצרי.

היום הועבר מובארק לבית החולים הצבאי בקהיר, זאת לאחר שחש ברע במהלך חקירתו. מובארק ובניו עצורים למשך 15 ימים בגין החשדות נגדם.

על-פי ההערכות של כלי התקשורת במצרים, צפוי משפטו של מובארק להיערך לפחות כשנה. במהלך התהליך שלפני המשפט, צפוי צוות החקירה לחקור את מובארק בנושא החשד לגניבה ולשחיתות, וגם בעניין ההאשמות הקשות כי הורה לאנשיו להרוג מפגינים.

בימים האחרונים התקבלו דיווחים כי מי שאחראי לראיות נגד מובארק הוא שר הפנים שלו לשעבר, חביב אל-אדלי, מי שעומד בעצמו למשפט ונאשם כי הורה לירות במפגינים נגד המשטר.

"אם יוכח כי מובארק אכן הורה להרוג מפגינים, הוא יקבל את אותו העונש שיינתן למי שביצע את הפקודות הללו, וזה בהחלט יכול להגיע להוצאה להורג", אמר היום שאלש. "אם לא נצליח להוכיח שכך הדבר, הוא יקבל בחזרה את חייו", הוסיף.

מובארק ובניו יובאו לבית המשפט בקהיר

לפני יומיים דיווחה הטלוויזיה המצרית כי הנשיא המודח מובארק ושני בניו, גמאל ועלא, יופיעו בפני בית המשפט בקהיר ביום שלישי הבא, 19 באפריל, זאת לשם תשאול. זו תהיה הפעם הראשונה שבה מובארק יופיע בציבור מאז שהתפטר ונסע לשארם א-שייח'. בינתיים, הציבור במצרים רוצה משפט ראווה ועושה הכול כדי שזה יקרה.

ההמונים התאספו בשבוע מול בית-החולים בשארם א-שייח', שם הוחזק הנשיא לשעבר, וצעקו נגדו קריאות. על שערי העיתונים מופיעים בימים האחרונים איורים של גרדומים וחבלי תלייה - שממתינים למובארק.

החוקר למובארק: "אתה אזרח מן השורה"

מוקדם יותר השבוע פורסמו פרטים חדשים מחקירתו של נשיא מצרים לשעבר, השופכים אור על רגעי הדרמה מחדר החקירות ועל התקף הלב שבו לקה מובארק במהלך החקירה.

על-פי הפרסומים, מובארק זעם על היחס לו זכה בחדר החקירות, בעיקר בשל העובדה שהתייחסו אליו כאל אזרח רגיל.