הבנק המרכזי בסין: "נמשיך בהידוק מוניטארי וייסוף היואן"

נגיד הבנק המרכזי של סין: "סין עושה שימוש ביואן ככלי במאבק באינפלציה הגואה ותדאג להגמיש את המטבע בסין עם הזמן" ■ "הדולר מוכיח את עצמו כמטבע לא יציב"

"הידוק מוניטרי בסין ימשיך בשל האינפלציה שנותרה גבוהה מהיעד שהגדירה הממשלה", כך אמר אתמול נגיד הבנק המרכזי בסין. Zhou Xiaochuan, העומד בראש הבנק המרכזי בסין (PBOC) אמר כי סין עושה שימוש ביואן ככלי במאבק באינפלציה הגואה ותדאג להגמיש את המטבע בסין עם הזמן.

היואן עלה ב-4.5% כנגד הדולר מאז יוני שעבר והשנה היואן עלה עד כה ב-1% כנגד הדולר. "ההידוק המוניטארי בסין ימשיך זה זמן מה", הודיע נגיד הבנק המרכזי. בהמשך דבריו אמר כי האינפלציה לחודש מארס שעמדה על 5.4% הייתה גבוהה מהיעד של הממשלה לרמת האינפלציה, נתון המרמז על מהלך שינקוט הבנק המרכזי כדי להביא לירידת מחירים.

הבנק המרכזי בסין העלה את הריבית ארבע פעמים מאז אוקטובר האחרון והעלתה את דרישות הרזרבה של הבנקים לרמה גבוהה יותר. נגיד הבנק המרכזי רמז על אפשרות של העלאה נמוספת ברמת הרזרבות.

בהתייחס לדולר, אמר "אם הדולר מוכיח את עצמו כמטבע יציב, אנשים עשויים לרצות לעשות שימוש במטבע האמריקני. אך אם הדולר ומטבעות עיקריים נוספים מוכיחים את עצמם כלא יציבים, סוחרים באופן טבעי מעדיפים מטבעות מקומיים", אמר Zhou. עוד הוסיף נגיד הבנק המרכזי של סין כי "היואן יומר באחד הימים אך אין כרגע לוח זמנים לכך".