ועכשיו, בונוס שנתי: כמה מעניק לבייב ל-7 בכירי אפריקה?

6 מנושאי המשרות הבכירות יקבלו מענק שנתי בהיקף 2-3 משכורות ■ סג"ן היו"ר, נדב גרינשפן, יקבל מענק בהיקף 5.9 משכורות חודשיות ■ בסה"כ יקבלו השבעה 1.25 מיליון שקל

אחרי שנה קשה והתאוששות מרשימה, עכשיו הגיע זמן הבונוסים השנתיים לבכירים: דירקטוריון חברת אפריקה ישראל שבראשו עומד לב לבייב אשר מחזיק ב-47.23% מהון המניות בחברה, אישר היום (א') ערב חג הפסח, הענקת מענקים שנתיים בעבור שנת 2010 לשבעה נושאי משרה ומנהלים בחברה בסך כולל של כ-1.25 מיליון שקל.

הבונוס השנתי ל-6 מנושאי המשרות הבכירות והמנהלים בחברה ינוע בין 2-3 משכורות שנתיות ואילו סגן היו"ר, נדב גרינשפון יקבל בונוס גדול יותר. היקף המענקים השנתיים נקבע על בסיס המלצות מנכ"ל החברה, איזי כהן, ביחס לפועלם של מקבלי המענקים בשנת 2010, לאור תוצאותיה העסקיות של החברה בשנה שחלפה ועמידתה ביעדי תוכנית העבודה של החברה לשנה זו.

המענק שיקבל נדב גרינשפון, סגנו של לב לבייב, יהיה בהיקף של כ-5.9 פעמים משכורתו החודשית, זאת על פי הסכם השירותים שנחתם עימו ואושר באסיפה הכללית של החברה ב-2007 וב-2008. כאשר המענק שיקבל גרינשפן נקבע על פי שיקול דעתו הבלעדי של הדירקטוריון והיקפו המקסימלי יכול להגיע לפי 6 מהתמורה החודשית של סגן יו"ר הדירקטוריון.

בשים לב לנתונים השוואתיים שהוצגו ע"י חברת יעוץ חיצונית שליוותה את הדיונים בנושא זה ביחס לחברות ציבוריות אחרות בישראל, בעלות תחומי פעילות ו/או היקפי פעילות דומים לאלו של אפריקה ישראל, וכן בהתייחס להיקפי המענקים שהוענקו בשנים קודמות, "להערכת הדירקטוריון המענקים השנתיים הינם ראויים וסבירים בנסיבות העניין", נכתב בהודעת החברה, אשר גם ציינה כי להערכת הדירקטוריון "המענקים אינם חריגים, אך החברה מוצאת לנכון לדווח עליהם בשל החשיבות שהיא רואה בשקיפות אל מול ציבור בעלי מניותיה".

נציין כי שוויה של אפריקה ישראל בבורסה עומד כיום על כ-2.9 מיליארד שקל, לאחר שבשנה האחרונה עלתה מניית החברה בכ-27%, לאחר שאת שנת 2010 סיימה עם הכנסות של יותר מ-5 מיליארד שקל ועם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 1.7 מיליארד שקל, זאת לאחר שאת שנת 2009 סיימה בהפסד של 673 מיליון שקל. כמובן שלא ניתן לדבר על חברת אפריקה ישראל בלי להזכיר את הסדר החוב הענק שביצעה במהלך השנה האחרונה החברה אל מול מחזיקי האג"ח.