הודו נלחמת במשבר המזון: אוסרת על חתונות ראוותניות

הרי את מסובסדת לי: עקב ראוותנות החתונות בקרב העשירים במדינה, יוגבלו כמות המוזמנים ומספר המנות ■ כ-13.6 מיליארד ד' מוקצים מידי שנה לסבסוד מזון לעניים בהודו

החתונות הראוותניות בהודו, הידועות בשפע הנדיב של מזון המוגש בהן, צפויות לאבד מהדרן הרב כבר בתקופה הקרובה, כאשר ממשלת הודו שוקלת לרסן את החגיגות המסורתיות במדינה על רקע המשך גידול הפערים בין העשירים לעניים, ומשבר המזון החריף הפוקד את המדינה.

שר המזון ההודי הצהיר שלשום כי ישקול ברצינות הגבלה של כמות המשתתפים אשר יוכל כל זוג טרי ומאושר להזמין לחתונתם, ואף ישקול להרחיב את החקיקה לכלל האירועים החברתיים במדינה בהם מוגש מזון. בנוסף, מעוניינת הממשלה להגביל באופן רישמי את כמות וגודל המנות המוגשות באירועים מעין אלה, כאשר ציינה כדוגמה חיובית את פקיסטאן, שם מוגשת לכל אורח צלחת מזון אחת בלבד בכל אירוע חברתי, כחלק ממדיניות ממשלתית.

הממשל ההודי מגיב לעלייה המשמעותית במחירי המזון במדינה, אשר משפיעה גם על הפופולאריות של ראש הממשלה מנומה סינג. אולם לדעת מומחים רבים, ביניהם מארגני חתונות ומומחים למדיניות פיננסית בהודו, ההוצאה לפועל של ההנחיות החדשות תהיה כמעט בלתי אפשרית.

בכל מקרה, רבים מאמינים כי גם במידה וההחלטה המדוברת תצא לפועל, זו אינה תהא פיתרון אמיתי למחסור האקוטי במזון בהודו, המהווה ביתם של 42% מהילדים העניים בעולם כולו. "לחשוב שלהחלטה שכזו תהיה השפעה אמיתית על משבר המזון במדינה זו טיפשות גמורה", אמר ביראז' פטניק, פעיל חברתי למען תרומת מזון לעניים בהודו.

החתונות של האוכלוסייה האמידה בהודו ידועות כבעלות תפאורה מפוארת וכן כעתירות במזונות רבים המוגשים בהן, לעיתים לאלפי מוזמנים, כאשר הצמיחה בכלכלת המדינה ב-9% בשנה הפיסקלית הנוכחית מגדילה עוד יותר את היקפי וראוותנות החגיגות.

על פי מקורות אקדמיים שונים בארה"ב, בערך 80% מהאוכלוסיה בהודו מחזיקה בפחות מ-30% מנכסי המדינה, כאשר יותר מ-13.6 מיליארד דולר מוקצים מידי שנה לסבסוד מזון לאוכלוסיות העניות. זאת ועוד, מחירי המזון במדינה האמירו בשיעור של 16% בשנה הפיקסלית הנוכחית, אולם נראה בינתיים שהיד (העונדת את טבעת הנישואין) עוד נטוייה.