הדולר התאושש; "בנק ישראל סבלני להתחזקות השקל"

המטבע האמריקני עלה ב-0.23% ל-3.424 שקלים ■ האירו נחלש ב-0.1% מול השקל ■ בשבוע הבא יפרסם בנק ישראל את הריבית למאי

המסחר במט"ח התנהל היום (ד') בהתחזקות קלה של הדולר מול השקל. המטבע האמריקני הוסיף לערכו 0.23% וקבע שער יציג ב-3.424 שקלים. נזכיר כי הדולר שוהה עדיין ברמות שפל של שנתיים וחצי מול השקל. מנגד, האירו קבע שער יציג בירידה של 0.12% ב-4.942 שקלים.

בזירה העולמית, הדולר נסחר ביציבות מול המטבעות העיקריים.מול המטבע האירופי נסחר הדולר בשער של 1.438 דולר לאירו ואילו מול הין נסחר הדולר ביציבות עם נטייה קלה להיחלשות ובשער של 82.88 ין לדולר.

במריל לינץ' העריכו היום כי כי בנק ישראל עשוי לעלות את ריבית חודש מאי בעוד 0.25% וכמו כן יהיה בנק ישראל סבלני יותר לגבי התחזקות השקל. במריל לינץ' צופים האטה בהתערבות של בנק ישראל או הפסקתה לחלוטין. כלכלני מריל לינץ' סבורים כי בנק ישראל עשוי להמיר את מדיניות ההתערבות במט"ח באמצעות רכישות דולרים בצעדים אחרים של התערבות באמצעות יישום של כלים רגולטוריים כמו אלה שהוצגו בחודש ינואר בשוק המט"ח ע"י סטנלי פישר או ע"י משרד האוצר בשוק המק"מ.

בכלל פורקס ממליצים על אסטרטגיית שורט בטווח הארוך ומעריכים כי המתנה לתיקון לכיוון 3.516 שקל מהווה אופציית שורט, "סוחרים רבים עשויים לנצל כישלון פריצה של רמה זו לטובת פתיחת פוזיציות שורט חדשות".

המסחר במטבע האמריקני מתנהל בצל ההחלטה הדרמטית של סוכנות הדירוג S&P ביום ב' האחרון להוריד את אופק תחזית הדירוג של ארה"ב לשלילית. מדדי המניות בארה"ב הגיבו בירידות חדות לבשורה - אך אלה התאוששו לאור הצהרות של שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר שטען כי "אין כל סיכוי שארה"ב תאבד את הדירוג המושלם שלה - טריפל A".

המשקיעים בזירת המט"ח, כאמור, אינם מתרגשים מהורדת הדירוג כשהמטבע שומר על יציבות מול מרבית המטבעות ומתחזק לעומת מקצתם.

בשבוע הבא יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש מאי, הערכות בשוק כי בנק ישראל עשוי להעלות את הריבית ב-0.25% לאור הפעילות הערה בשוק המשכנתאות והציפיות האינפלציוניות משוק ההון.

בבנקים העריכו בסוף השבוע עוד, כי הדולר ימשיך לדשדש סביב הרמות הקיימות במהלך החג - זאת מאחר ומחזורי המסחר צפויים להיות נמוכים ובבנק ישראל יימנעו, ככל הנראה, מהתערבות במסחר במהלך החג לאור החופשה הנהוגה בבנק המרכזי בימי החג.

[לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]