חצי נחמה? המפונים ביפן יפוצו ביותר מ-600 מיליון ד'

מפעילת הכורים בפוקושימה החלה היום במתן הפיצויים, בהיקף של 602 מיליון ד' ■ כ-50 אלף משפחות פינו בתיהן מאזור האסון ■ מפעילת הכורים צפויה לגל תביעות בסף 132 מיליארד ד'

חברת טוקיו אלקטריק פאואר, האחראית על הכורים הגרעיניים בפוקושימה, תתחיל היום בפיצוי משפחות התושבים אשר פונו מאזור הכור עקב חשש מנשורת גרעינית, זאת בהמשך לרעידת האדמה וגל הצונאמי שפקדו את יפן ב-11 למארס. ברקע, מבקשת ממשלת יפן סיוע בינלאומי לטובת מימון חבילות החילוץ למשפחות המפונים.

טוקיו אלקטריק תתחיל במתן הפיצויים היום, כפי שהובטח, בהיקף צפוי של יותר מ-50 מיליארד יין (602 מיליון דולר). במקביל, מתכננים בחברה לצמצם משמעותית את המשכורות לעובדיה ואף לפצוח בגל פיטורים עקב הנזק הכלכלי הרב שספגה החברה במסגרת האסון הגרעיני שפקד את כוריה בפוקושימה, והוכרז כאסון הגדול ביותר מאז אסון צ'רנוביל ב-1986. מאז האסון התרסקה מניית טוקיו אלקטריק בכ-70% בעקבות האסון.

החברה תשלם פיצויים לכל אדם אשר התגורר ברדיוס של 30 ק"מ ממוקד האסון. כ-50 אלף משפחות נאלצו לעזוב את האזור בהוראת ממשלת יפן, זאת לאחר שגלי הצונאמי הענקיים פגעו בעיר החוף ביפן וגם ב-4 הכורים הגרעיניים בפוקושימה.

נזכיר כי טוקיו אלקטריק, הידועה גם בשם Tepco, עלולה לעמוד בפני צונאמי תביעות בסך של 11 טריליון ין (כ-132 מיליארד דולר), כאשר בבנק אוף אמריקה מעריכים כי גל התביעות עשוי להביא להלאמתה על ידי הממשל היפני.