יצחק לידור מונה ליו"ר אגרקסקו; נוקד: "יוביל להפרטה"

שרת החקלאות מינתה הבוקר את לידר כמחליף ליובל אורן, שהתפטר בגלל חשש לניגוד עניינים

שרת החקלאות, אורית נוקד, מינתה הבוקר (ד') את יצחק (איצ'ה) לידור לתפקיד יו"ר החברה הממשלתית אגרקסקו, המייצאת תוצרת חקלאית. לידור שימש בעבר כמנכ"ל משרד החקלאות, ובהמשך שימש בתפקידי ניהול בכירים בשורה ארוכה של חברות מובילות במשק, בהם מנכ"ל תנובה, נטפים, חברת הדלק אלון ויו"ר חברת התעופה ישראייר. בשנים האחרונות הוא ניהל חברה לייעוץ עסקי ושימש כיו"ר מועצת הצמחים.

"שנים של ניסיון"

לידור (67), תושב קיבוץ מגל, מחזיק בתואר ראשון בכלכלה והיסטוריה של המזרח התיכון ובעל תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. עם מינויו מסרה השרה נוקד: "לידור מביא איתו לתפקיד שנים רבות של ניסיון ועשייה בתחום החקלאות ובניהול של חברות מרכזיות במשק. אני בטוחה כי הרקע והכישורים שלו יסייעו לו להוביל את אגרקסקו להפרטה, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה בעניין".

לידור עתיד להיכנס לתפקידו החדש בשבועות הקרובים ויחליף את יובל אורן, שהתפטר מתפקיד היו"ר של אגרסקו לפני כחודש וחצי, בשל חשש לניגוד עניינים על רקע כהונתו במקביל כמנכ"ל תשלובת מילואות.

תשלובת מילואות, שבבעלות הקיבוצים והמושבים השיתופיים במפרץ חיפה ובגלל המערבי עוסקת בעיבוד של תוצרת חקלאית ומנהלת גם תאגיד לגידול ולייצוא של אבוקדו. בשל החשש לניגוד עניינים בין פעילות התאגיד בתחום הייצוא של האבוקדו לבין פעילותו כיו"ר החברה הממשלתית שעוסקת גם כן בייצוא של תוצרת חקלאית, בחר אורן להתפטר מאגרקסקו ולהמשיך ולנהל את תשלובת מילואות.

מינוי שני בתוך חצי שנה

מינויו של לידור לתפקיד היו"ר של החברה הממשלתית הוא מינוי שני בצמרת החברה בחצי השנה האחרונה. זאת לאחר שדוד בנודי מונה בחודש ספטמבר האחרון לתפקיד המנכ"ל שלה, במקום שלמה תירוש שכיהן בתפקיד זה במשך כ-16 שנה.

המינוי החדש יובא בימים הקרובים לדיון בוועדה לאישור מינויים בכירים בשירות הציבורי בראשות עו"ד טנה שפניץ.

גורמים במשרד החקלאות העריכו כי לא צפויים קשיים בהליך מינוי זה, שכן ועדת שפניץ בדקה את כשירותו של לידור לתפקיד יו"ר מועצת הצמחים לפני כשנה ואישרה אותו. בנוסף, המינוי יובא בקרוב גם לאישור חברי הדירקטוריון של אגרקסקו.